mandag 6. oktober 2008

Roseservise

Mitt ynglings servise i rosemønster heter Rose Chintz

Men først en bitteliten hageglede fra bedet. Den lille vasen kjøpte min snille søster til meg etter at jeg uten hell hadde vært på utkikk etter en slik i lang tid.

Jeg baker ofte, men her så det jo litt bart ut, for godbitene var ikke kommet på bordet ennå. Syns serviset skulle få skinne litt alene. Dette kjøpte jeg for halvannet år siden, etter lang tids overveielse. Var litt redd jeg skulle gå lei av roser, men det har ikke skjedd. Jeg har alltid vært glad i rosemønstre, og dette serviset ropte på meg hver gang jeg gikk forbi butikken. Jeg kjøpte det for å ha det som hverdags servise, men det blir brukt hele tiden og til alle anledninger, og har for lengst danket ut beste serviset mitt.

Det er kanskje litt dårlige bilder, for fargene blir ikke ytt full rettferdighet, men pytt pytt.

Denne tekoppen var det som vant meg over til slutt, den er så generøs og stor. Herlig å ha hele året med en god kopp te, særlig om kvelden foran tv eller med en god bok. Dessuten passer dette serviset like godt på hagebordet en sommerettemiddag, som til søndagsfrokosten inne. Det er også kaffekrus til, og de har jeg også, men glemte å ta bilde, ja ja.

Her er tekannen, ganske dekorativ den også syns jeg. Jeg har middagstalerkener, suppetalerkener og dessertskåler i dette serviset også. Dessuten kjøpte jeg fløtemugge og sukkerskål. Jeg er veldig glad jeg slo til og bevilget meg dette serviset. Jeg er ingen impulshandler akkurat, og det hender jeg tenker så lenge at de lir utsolgt. Men jeg liker å være sikker, og er dessuten ganske nøysom av meg. Denne gangen gikk det bra. Damen i butikken kjente meg igjen og bemerket at jeg hadde gjort et godt valg og sikkert ville bli fornøyd. Det var nesten pinlig. Jeg hadde jo vært innom noen ganger og "hilst" på serviset, og vist det til mannen min som jo også skal like det vi har i huset. He he, det er alt for lett å glemme. Men han sa det var greit.

Så nå som regnet er kommet, sukk, og mørket, dobbelt sukk, er det godt at vi kan kose oss inne. Her fra min dyvåte uteplass. Det er ikke helt samme susen i regvær nei, selv om det jo er ganske dekorativt ennå. Det går jo an å sammenligne med logoen over som er tatt i solskinn. Pelargoniaene er fremdeles fine, og de er blitt kjempestore.

En sommerbukett med selvdyrkede sommerblomster får stå som en avskjedshilsen i dag. Velkommen igjen.




2 kommentarer:

LYKKEBO sa...

Heisann! Så Kjekt at du fant veien inn til meg:) Takk for koselig kommentar! Nydelig servise.. Så romantisk..og i nydelige farger.. Forstår godt du er fornøyd med det:)

Ha en fin kveld:)

Henriette sa...

Så fint service. Alltid kjekt når ein kan bevilga seg noko ein har kikka på lenge:-)

Vart utruleg facinert av legobygeprosjektet. Så heldig ho er som har ei så tolmodig og kreativ mamma!

Å legge ut linker er veldig enkelt: Gå på Utforming og klikk på legg til gadget.Då får du opp ei liste som startar med: Bloggliste. Klikk på den. Så klikker du på: Legg til i liste. Då kjem det opp ei rute der du kan legge til via nettadresse. Opne den bloggen du vil legge til, marker adressa og kopier den inn i det tomme feltet, og voila, du har lagt ut ein link til ein anna blogg:-)

Eg skulle gjerne lagt til ein teljar, men har ikkje fått det til enno....Me får prøva oss fram;-)

Eg kan linka deg hvis du vil. Ha ei god natt.