mandag 24. november 2008

Grønne kranser

Ja nå er det full rulle for julen, og jeg har ennå ikke klart å ta skikkelige bilder av mine mange og flotte julebøker. Men jeg gir ikke opp. Det er bøker som jeg ganske glad i. Jeg tar dem frem og blar i dem før jul hvert eneste år, og så kommer det som regel en ny til i samlingen. Jeg syns det er mye vanskeligere å ta gode bilder enn jeg trodde, men jeg skal nok klare det, må bare øve og øve.

I mellomtiden har jeg kost meg med å lage disse kransene til døren min. De ble så fine. Jeg var på klubb, og der var det god mat, god stemning, gode damer og gode juleforberedelser. Vi laget forskjellige kranser til dørene våre. Her ser dere noen av dem jeg laget. Jeg hadde satt meg i hodet at jeg skulle prøve å lage noen slike som jeg hadde sett ulike varianter av rundt på bloggene her inne.

Siden jeg bor på vestlandet og det sjelden er under 10 grader lot jeg brabant hekken min vokse i fred hele høsten, null og niks klipping på den. Så nå hadde jeg masse vintergrønt jeg kunne klippe av og bruke. Jeg aner ikke hvor lurt det var, og håper det går bra. Jeg klipper ikke av den når det er kuldegrader eller er meldt det på langtidsvarselet.

Kransen over henger på dørene inn til stuen min, og personlig syns jeg det ble like vakkert som jeg håpet på. Det er imidlertid noen uker siden jeg laget dem, så de er blitt ganske sprø nå. Men de er fremdeles helt grønne og fine.

Her er en av de andre kransene. Jeg laget tre runde og to hjerter. Skal vise hjertekransene, nøtte og konglekransene vi laget en annen kveld. De er på min klubbvennines kamera enda for jeg gikk selvfølgelig tom for batteri. Jeg tror jeg vil ta en litt tykkere sløyde på kransen, men ellers ble jeg godt fornøyd med hvitt bånd.
For meg er julen rød, og jeg må ha røde blomster og stæsj rundt meg til jul. Likevel syns jeg disse bare måtte være med hvitt. Noen av dem har jeg bare uten bånd også, som hjertene.
Jeg kommer sterker tilbake en annen dag med flere bilder og mer julesyssel. Nå er småfuglene eller "vinterblomstene" tilbake utenfor kjøkkenvinduene også. Vi har fått snø og kameraet har fått svingt seg. Men alt dette får bli andre kvelder.
Ha en fin kveld.

3 kommentarer:

Kristoffa sa...

Kransene dine ble kjempefine. I år har jeg lyst til å ha en krans på inngangsdøra. Skulle ønske jeg hadde klart å lage slike fine kranser som deg. Jeg må nok heller se hva de har å selge meg på butikken jeg:)

LYKKEBO sa...

Foe en kjempe fin krans du har laget! Er så koselig med litt juleforbredelser;) Vil ha en krans på døren jeg å..Nærmer seg med stormskritt nå..Så for snart sette i gang:)

Julies sa...

Så enkle - og så fine !