søndag 17. mai 2009

Gratulerer med dagen : )


Hurra for 17 mai



Og
Gratulerer med dagen alle gode venner i inn og utland : )


En rask rapport fra Lisemorhuset, helt på tampen av en fantastisk 17 mai.

For en flott dag vi fikk her i Bergen. Strålende sol og varmegrader.



Solen flommet inn i det 17 mai pyntede Lisemorhuset




Her pyntes det alltid med hegg fra hagen og flagg. Enkelt og nydelig syns jeg. Pluss litt annet fra hagen for å få til flaggfargene : )



Her er frokostbordet dekket og klart.


Her ser dere de pyntede bordene inni rommet gjennom speilet.





Så var det etter en lang dag med blant annet : bytur, hovedprosesjon, en tur innom farmor, tanter, onkler, fettere og kusiner, hjem til mormor og rømmegrøt med den andre fetter, kusine, tante og onkelgjengen, rett på dugnad 3 timer på barnas skole, endelig klart for KAFFE hjemme hos oss om kvelden. Da kom søstrene mine med familier opp og vi bare slappet av og koste oss. Fri flyt i is, snop og kaffemat. Alle smetter ut av bunadene og barna får leke og hoppe på trampolinen i hagen. 8 små og fem voksne var vi. Lisemormannen hadde barikert seg på soverommet med influensa på fjerde dagen, og det var veldig rart å feire dagen uten ham. For ikke snakke om travelt å få alt til alene. Både jeg og ungene savnet ham veldig, derfor er det ekstra kjekt at vi har en så sammensveiset familie med sterke bånd. Det ble en fin feiring likevel.



.
Det er skikkelig travelt å feire 17 mai. Håper dere alle, kjære venner og familie, har hatt en like flott dag som oss. Jeg tok masse flotte bilder denne dagen, blant annet av alle bunadene min mor har sydd til barna våre og viser nok flere bilder en annen dag.




Velokommen tilbake

7 kommentarer:

Frøken Maren sa...

Så kjekt at dere har hatt det fint! Jeg har sovet vekk hele 17.mai siden jeg har jobbet natt.. Men regner med å komme oppom en tur på tirsdag:)

Mitt hvite hus sa...

Vel overstått dag Lisemor...

Vi hadde ne flott feiring her i vest...Skjønner du hadde fullt program...
Nå er det ny uke, kort uke...deilig..nå er dte jobb..
Klem O=)

liven sa...

Så flott hos deg Lisemoren :o)
høres ut som dere har hatt en fin feiring.....og så heldig vi var med været da!!
Plukket hegg jeg også men den ble kjapt satt på et utebord.....den drysset!!
Håper typen er på beina igjen nå da....var ikke noe kjekt å ligge i sengen i går tenker jeg!!

ha en fin uke....så får vi håpe været snur igjen ganske snart!1

Maliva`s verden sa...

Så koselig du hadde pyntet til 17-mai..Ser vi har likt service fra Ostindia..Håper været er fint i Bergen på onsdag,da skal jeg besøke Bergen for første gang..men det blir en kjapp mellomlanding før vi reiser videre til Paris på torsd.Go`ukestart til deg fra Maliva

Sissel Olin sa...

Så utrolig koselig du har pyntet til 17. mai da! Får jo skikkelig vårstemning av de flotte bildene dine:)

Ønsker deg en fin uke!

Klem fra Sissel Olin

Lenemora sa...

Hei!

Så koselig blogg du har, nydelige bilder fra 17.mai feiring.
Jeg har aldri vært er før, men kommer gjerne igjen, tror jeg legger meg som følger av bloggen din ;-)

Ha en fin uke!

Klem Lenemora

lavendel mio sa...

Ja har vi ikke hatt en flott dag;)
Så nydelig du har dekket bordet.
Heldig søstrene dine som får komme til et slik kaffeselskap.
Har 4 søstre...men de bor alt for laaaangt unna, savner de på en slik dag. Men skal treffe de om 2 uker:)
Ønsker deg en flott uke,klem:)