søndag 14. mars 2010

Spiseplassen min :)

Hei igjen, to innlegg på en dag er ikke akkurat hverdagskost fra meg. Men jeg skulker i dag jeg, ingen hybelkaniner har noe å frykte fra meg i dag. Ei heller blir kalorier forbrent i skog og mark. Jeg har nemlig stukket meg vekk og gjemt meg her i blogglandia halve formiddagen. Og det er en skam, sol ute og alt.

















Jeg bestemte meg helt på tampen her for å melde meg på NIB sin konkuranse, der vi jo oppfordres til å vise spiseplassene våre. Jeg oppdaterete nemlig hederen min i dag, og da valgte jeg en av mine favorittspiseplasser. Det er det samme bildet jeg nå vil melde på NIB (det er det første bildet her i dag).





































Jeg ser at de fleste har valgt sine spiseplasser innomhus, men denne spiseplassen min befinner seg i mitt hagetelt, som jeg har fremme på terassen hver eneste sommer. Jeg må bruke telt i mangel på en vinterhage, men den skal jeg nok få bygget meg en annen dag, eller kanskje litt mer realistisk, et annet år. Eventuelt OM noen år (smiler).





































Det er faktisk en av de tingene jeg har hatt mest nytte av å lære meg gjennom NIB og av alle dere flotte bloggerne her. Når du vil noe, ønsker deg noe, eller vil prøve noe nytt, fins det alltid en løsning, det er ikke slik at økonomien trenger å stoppe prosjektene.

















Man må bare tenke kreativt og nytt, og kan absolutt få like stor glede av resultatet likevel. Det gjør meg glad, både på egne vegne og ikke minst miljøet vårts, som nok har bedre godt av dette enn et stadig høyere forbruk.


















Dette er med andre ord en sesong-spiseplass. Vi kan ikke bruke den hele året, men vi kan bruke den hvert år, for å si det sånn. Og det gjør vi også.




































 Fordi jeg er både hage og interiørblogger prøver jeg å kombinere det beste fra begge verdener, og dersom solen også flommer inn over bordet som her, så blir det prikken over ien synes jeg.


















Disse bildene er tatt i fjor sommer da jeg hadde hagefest med 35 gjester her inne. Det er et supert selskapslokale om sommeren, nemlig. Det er veldig kjekt å sitte slik og nesten være ute. For de som lurer, ja det er kaldt her om kveldene dersom det er kaldt ute. Men du trenger bare et par vifteovner for å holde det varmt.
















Så da skjønner dere sikkert alle mitt veeeeldig langsiktige mål om en helårs vinterhage og denne spiseplassen på permant basis. Slik skal med andre ord den ultimate spiseplass (etter mitt hjerte) se ut :)


















Det er flere bilder fra denne sommerfesten og du finner dem ved å trykke på bildene i sidefeltet mitt. Sommerfest i Lisemorshaven del, 1,2 og 3.

Hilsen Lisemoren

18 kommentarer:

Minka sa...

For ett utrolig lekkert dekket bord, helt nydelig...

Synnøve sa...

Lekkert!!!
Det her må være vinneren.
Det var bare så fint.
Moro at du viser bordet i sommertelte istedet for inne.

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min.
Her kommer jeg gjerne igjen på besøk.
Ha en fin kveld

Jannickes Hjemmekos sa...

Lekkert! Vakre blomster, lysestaker - ja, alt var vakkert. Klem fra meg

irene sa...

Kjempe fint! Og toppen på kaken var når det siste bildet med tente lys kom!

Du er flink!
Ha en fin uke!
Klem irene

lillelise sa...

Hei!
Så flott dekket bord!
Gøy med en litt annen vri på utfordringen.
Ha en fortsatt fin kveld

Guttemamma sa...

Så UTROLIG flott bord du har dekket,ønsker deg lykke til i konkurransen!!
klem

H elle K sa...

Nydelig, ble helt måløs. Og for en hage du har. Du skulle vært her en tur å hjulpet meg, 1 ,5 mål som kunn etrenge litt mer og noen gode råd.
ha en fin kveld.
kristin

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakkert bord Lisemor... nydelig pyntet..

Ekstar kjekt var det at bordet står ute i teltet...

ha en fin uke..*klem Kerstin

liven sa...

Heisann!!
Et flott bidrag Lisemoren!!
Nydelig dekket....og alle de flotte blomstene :o)
Skal kikke innom den hagebloggen du anbefalte!!
Trenger litt inspirasjon nå....tar jo ikke ende denne vinteren!!

Ha en flott uke....og håper den blir vårlig :o)

Monica sa...

Hei på deg.
Så flott bord du hadde dekket! Kjenpekoselig spiseplass i hagen.
Ønsker deg lykke til i konkuransen ;)

Anneli sa...

Takk for besøket!
Så koselig at du la igjen noen ord, så fant jeg deg også :)
Jeg ble helt betatt av alle de nydelige bildene du har her inne <3
Jeg har desverre ingen grønne fingre, men elsker blomster :)
Som du sikkert la merke til har vi akkurat solgt huset vårt og nå skal vi flytte inn i en leilighet vi har leid. Her er det ingen hage, men en liten balkong. Kanskje du har noen tips til hva jeg kan få til å gro i potter?
Man må jo prøve å gjøre det koselig rundt seg, uten at det lager spor til de neste som skal bo der..
Ha en flott uke :)
Klem fra Anneli

Anneli sa...

Takk for besøket!
Så koselig at du la igjen noen ord, så fant jeg deg også :)
Jeg ble helt betatt av alle de nydelige bildene du har her inne <3
Jeg har desverre ingen grønne fingre, men elsker blomster :)
Som du sikkert la merke til har vi akkurat solgt huset vårt og nå skal vi flytte inn i en leilighet vi har leid. Her er det ingen hage, men en liten balkong. Kanskje du har noen tips til hva jeg kan få til å gro i potter?
Man må jo prøve å gjøre det koselig rundt seg, uten at det lager spor til de neste som skal bo der..
Ha en flott uke :)
Klem fra Anneli

Nijole sa...

Så vakre og fargerike blomster!!!Lykke til i konkurransen..
TAKK for hilsen..

Henriette sa...

Nyyyydelig spiseplass!! No vil me ha SOMMAR!!!! Eller i alle fall VÅR!!! Prestekragar er det vakraste eg veit, men eg får dei ikkje til!!! Kanskje du har nokre tips??

Ha ei flott veke.
Klem♥

Mona Villa Vårfrubakken sa...

Så utrolig fantastisk fine bilder. Lengter etter sommer nå ja.

lavendel mio sa...

Ååå... jeg får hjertbank av det nydelige bordet:)
Elsker hagebildene dine:))
Ønsker deg en flott helg,klem Hanne

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Her var det mye sommer. så herlig. må jammen meg si jeg gleder meg til varme og sol og ikke minst mengder med blomster.
Ønsker deg en fin helg.
klem:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så lekkert!!! :) Utrulig flott! :) Ja, du må jo berre vinne med ei slik flott spisestue! :)

Håper du og dine har det berre bra :) her går det i arbeidshelg, med bakvakt om natta, så eg prøver å ta det liitt med ro, før eg skal avgårde igjen. Skal vere glad når det blir torsdag, og eg kan gå fra jobb. Da blir det heldigvis litt fri :) Godklem til kjære deg! :) God påske!