fredag 26. september 2008

spisestue stoler

Som vanlig må jeg begynne med en liten høstbukett.


Denne buketten har jeg plassert på en spisestuestol. Det er fordi dere skal få se nærmere på stolene jeg kjøpte i fjor.
Da vi skulle kjøpe spisestuemøbler for første gang for mange år siden, trålte jeg lenge loppemarkeder fordi jeg hadde lyst til å male og trekke om stolene. Ja, jeg ville ha noe jeg kunne endre når som helst, og som ikke hadde kostet en formue, for da kvir man seg mye mer til å begynne å forandre noe. Vi fikk ikke tak i noen, og endte til slutt opp med å kjøpe oss nye møbler. Jeg ble aldri helt forøyd med disse, og etter 10 år malte jeg dem og trakk dem om uten at jeg syntes det hjalp.

Så en dag vi var på vei ut fra av alle steder, euro pris, gikk vi forbi disse fine spisestuestolene og et skilt med alt skal vekk-kraftig reduserte priser. Det viste seg at de hadde åtte stykker igjen, og jeg skjønte med det samme jeg så dem at de skulle være med meg hjem. Min kjære var imidlertid skeptisk, men gikk under tvil med på handelen. Han var til og med villig til å kjøre to turer for å få alle stolene fraktet hjem til oss, etter at han hadde kjørt meg og barna hjem. Det var av naturlige grunner ikke plass til åtte stoler og fire mennesker i stasjonsvognen vår. Han er en grei kar sånn, det skal han ha, selv om han fremdeles ikke kunne begripe hva jeg skulle med flere stoler da.

Ja han klarte faktisk å få alle åtte med seg i en omgang også. Hadde jeg ikke sett alle stolene da de kom ut av bilen ville jeg ikke trodd det var mulig. Nå pryder de kjøkkenet, og de passer veldig godt til det gamle spisestuebordet vårt. Jeg har aldri angret på dette kjøpet, som jeg betrakter som et kupp. Syns stolene er så fine, selv om jeg ikke trengte å gjøre noe med dem heller. Det gjør ingenting.

God helg

Ingen kommentarer: