mandag 24. august 2009

Feiring

I dag fyller enegelen 12 år. Jeg syns det er veldig rart. Hun er blitt lenger enn meg, bruker større sko og er snart en ung dame. Hvor ble tiden av ? Jeg syns nettopp vi fikk henne. Hun var naturligvis den skjønneste babyen i verden, he,he. I går hadde hun hele familien sin i bursdagsselskap, og koste seg glugg ihel.

Jeg hadde ekstra god kapasitet og hadde laget hjemmelget marsipankake og sjokoladekake, begge deler i luksus utgaver. De ble behørig pyntet av engelen. Dessuten laget vi middag til 21 mennesker. Men etter all denne kokkeleringen på kjøkkenet var både jeg, lurven og engelen mektig lei av å vaske opp. Oppvaskmaskinen min har nemlig røket, like før ferien sukk, bannade maskin, unskyld språket. Så i dette selskapet ble det papp, papp, papp. Det er nesten så en sjems over å være interiørblogger når en serverer gjestene sine papp, men du verden så deilig det var da vi ryddet.


Hvert år når engelen har bursdag plukker vi inn alle plommene fra de små trærne våre, og så også denne gangen. Dette fatet fikk jeg av jobben min, og det ble jeg svært glad for. Jeg har jo lillebroren. Jeg fikk faktisk mye annet fint også, som jeg skal vise en annen dag.



Ellers har jeg alltid plommer og iskaldt vann i huset for tiden, for jeg prøver å ligge litt unna sukker og snop (les sjokolade og cola). Vekten var nemlig begynt å stige faretruende, særlig etter at det har vært fest i munnen hele ferien, så her er det bare å ta grep med det samme, før det utarter og jeg ender opp med figur som en due. Jeg kan glede alle mine meget skeptiske familiemedlemmer med at jeg har syklet til jobb i dag også, og skal gjenta suksessen i morgen. Det jeg mangler på kondis tar jeg bare igjen med stahet. Og frem kommer jeg. La oss bare håpe det er oppholdsvær !
Klem fra Lisemoren

10 kommentarer:

torleif ann karin sa...

Fristende, deilig fin kake. Og høstens frukt, ja......(vann i munnen) de er så saftige og gode.
Ha en fin kveld*
Klem Ann<3

lavendel mio sa...

Hei!
Gratulere med 12 åringen:)
Den kaken ser virkelig herlig ut!
Her går det og i plommer om dagen, plukket inn mye i dag, og vi spiser for harde livet:)
Ønsker deg en nydelig uke,klem:)

Bare Beppe sa...

Så sprek du er ;) Jeg selv har ikke syklet en gang i år enda, men høsten er jo en knallfin tid da! Her er det også rev i seilene, etter sommeren.... - tror de fleste har det sånn ;)
Ha en fin dag.
Mvh Beppe

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med stor jente i huset.. ja tida går fort... Så vil jeg si grattis til deg også-- så flink du er.. dette klarer du...

kakene ser veldig gode ut.. så klart man bruker papp når man ikke har oppvaske maskin.... mye fint i papp...
Ønsker deg en fin dag..
Flott vær å sykle i...
Klem O=)

Merethe sa...

Gratulerer med datterns bursdag. Ja tiden løper fort... men det er jo livet.... :) her går det også i plommer for tiden. Herlig å ha slikt i hagen. Flott kake med bringebærpynt. :)
Ønsker deg en fin fin dag. :)

Trinola sa...

MMM deilig deilig ,men med et Grete Rode kurs hengende over meg måå jeg nok holde en stø kurs unna alle fristelser en stund ( helst veeldig lenge da ;=(( Ja ,ja men håper at dere hadde en flott dag og gratulere !!!

Lunalei ;-) sa...

Gratulerer med 12 åring!! Kaka så veldig fristende ut!!!
Så flink du er som har begynt å sykle til jobb - skulle ønske jeg kunne komme meg over den laaaange dørstokk mila. sukk
Klem fra Lunalu

Lisemoren sa...

Jeg har ladet opp i et halvt år, Lanalu, og er forbauset over hvor lett det gikk når jeg bare kom i gang. Det anbefales :)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Huff ja, disse ungene vokser en over hodet - og vi (iallefall jeg) står igjen som et stort spørsmålstegn og lurer på hvor ble årene av...
Så ergelig med oppvaskmaskina da...
Kaken var jo bare lekker...

Ha en super dag og helg...

A Seaside House sa...

Ønsker deg en riktig fin helg:)