fredag 7. august 2009

Sommerlys

Jeg er så glad i alt lyset som flommer gjennom hus og hage på denne tiden av året.



Under kan dere se hvor fine alle pelargonium-avleggerne mine er blitt. Fra en liten stilk med et blad på til denne flott planten, jeg syns det er fantastisk. Jeg fikk i alt 30 avleggere skikkelig til i år, og det må jeg vel si meg fornøyd med når det er mitt første forsøk. Det var en del av avleggerne mine som ikke ville, men jeg plantet bare nye til jeg syns jeg hadde nok, he,he. Mer enn nok ville vel andre ment.

Morplantene som jeg hadde overvintret fra i fjor er også blitt praktfulle planter, og de er blitt enorme. Dere skal få se dem en annen dag.
Nå skal jeg på besøk til en kollega og se på hennes nye hus. Vi skal være masse damer som priser sommeren. Vi har blitt bedt om å ta på oss hvitt, så dette blir sikkert moro.
Håper vi alle får en vakker og solfylt sommerhelg
GOD HELG ALLE SAMMEN

5 kommentarer:

liven sa...

Så fine bilder Lisemoren!!
Nå er det like før pelargoniene som jeg sådde står i blomst!!
Men jammen tok det sin tid....til neste år satser jeg bare på stiklinger...tror jeg:o)
ha en fin kveld....og nå er du vel hvitt og fagert pyntet:o)

Mitt hvite hus sa...

Ååå så skjønn pelargonia.....30 stk... da har du jammen meg en herlig samling...Men hvor gjør du av alle til vineteren???

Kos deg i kveld...
Klem kerstin

Anne-Berit sa...

Nydelige bilder,og så fine blomster.Blir vel aldri nok blomster,eller,hihi.Bedre med for mye enn for lite.
God helg!

Nostalgia sa...

Herlige hagebilder hos deg ! Pelargonien var bare helt skjønn, har nok ikke særlig grønne fingre jeg- her kjøpes alt ferdig *fnis*

Ønsker deg en herlig kveld, kjære du
Klem, Nostalgia

Anita fra hjerterommet sa...

Så flotte bilder og det skapet jeg skimter i speilet ser jo bare helt fantastisk ut!

Ser du er pelargonie elsker, hva skal jeg gjøre med de om vinteren? Overlever de å stå i stuen? Har hatt noen inne i hele sommer jeg for at de ikke skal drukne i vestlandsværet. Og stikling kun fra et blad.. setter du de i et glass vann da til de slår rot?