torsdag 11. desember 2008

Nå har jeg skiftet lys i lysløypen din

Det kunne min bedre halvdel fortelle meg her om dagen. Det går med noen lys om kveldene her for å si det sånn. Min greie mann pleier å tenne på dem dersom jeg havner i "koma" på sofaen. Det er ganske krevende dager på jobben for tiden. Skal jeg tenne lysløypen ? kan han spørre. Eller så sier han mer til seg selv enn til meg Tror jeg tenner lysløypen jeg, så slipper jeg å fyre i ovnen. Som sagt, det går med noen stearinlys om dagene. Men det er så stemningsfullt og avslappende.

Jeg har ommøblert i stuen min. Opp er speilet mitt kommet også. Dessuten har jeg pyntet oppå kommoden med litt av hvert. Jeg hadde egentlig tenkt å spraye speilet med sølvfarge, siden jeg har så mye fattigmannssølv. Men nå er jeg blitt litt usikkert. Hva synes dere ? Jeg blir ikke enig med meg selv. På en måte syns jeg den passer til den mørke kommoden min og. Den kommoden har foreløpig unnsluppet all hvitmaling, for den passer så godt til et høyskap jeg har i andre enden av stuen, som min mann har arvet, og det vil han gjerne ha som det er. Dere kan så vidt skimte toppen av det i speilet.

Er det ikke typisk, akkurat når jeg har ryddet og pyntet, bildene er tatt og lagt inn på PCen, så ser jeg at noen har lagt fra seg mobilen på kommoden. Ja, ja. Kulene syns jeg pyntet så fint opp. Slike har de på mester grønn, en av mine yndlings butikker. Det er huspianisten min som har dandert pynten for meg. Hun er bare helt ekstremt effektiv, rett og slett rå. Det er jo bare supert. Jeg tilkaller henne rett som det er for assistanse




Jeg øver og øver på å ikke komme med i speilet når jeg tar bilder, men lett er det ikke. Jeg orker ikke bry meg med bagateller hele tiden. Et inntrykk får man jo. Ser at jeg skulle hatt med litt mer av kommoden.



Liker så godt å ha mage lysestaker sammen på denne måten. Korsene er kjøpt på farmors hus. Ser at Emmeline spår fattigmannssølvet en kort fremtid. Jeg vet ikke, men koser meg veldig med mitt. Den laveste av disse lysestakene fikk vi i bryllupspresang for over femten år siden, og den har vært fremme og i bruk hele tiden. Så får vi se. Jeg er ganske nøysom og kjøper det meste på salg eller dersom det er rimelig. Da kan man tillate seg å bytte ut dersom man går lei etter noen år. Det syns jeg er en veldig grei ordning.

Jeg må også fortelle at jeg har fått flere awarder de siste dagene. Noe jeg setter utrolig stor pris på. Tusen takk til dere. Jeg må få komme tilbake til dem om noen dager. Når jeg har tenkt og fundert litt skal jeg sende dem videre.

Velkommen igjen.

11 kommentarer:

Ingrid sa...

Lysløype.. hehe, morsomt! Ikke verst å ha en egen av det slaget i hus! :)

Ingunn sa...

Du må ihvertfall ikke finne på å male de gamle, fine møblene hvite. Da mister de all sin verdi og sjarm! Det er veldig fint slik det er nå, men hvis speilet ikke er gammelt, så hadde det sikkert vært fint i sølvfarge.

Mitt hvite hus sa...

Hehe, den var morsom . Lysløype... men det er jo noe i det.
Nydelige bilder, stemningsfulle og vakre=)
Klem Kerstin

Anne-Berit sa...

Skøyer den mannen din,godt oppdratt,hihi.Syns du skal la speilet være som det er-Det passet jo suverent til kommoden,som foresten var veldig fint pyntet.Og den mobilen hadde ikke jeg sett om du ikke hadde nevnt den.Ha en flott fredag!

Camilla sa...

Hei! Takk for koselig melding;) Du? Hvis du lurer på hvordan speilet ditt blir seende ut i sølv... Ta en titt på bloggen min. Se på bildene fra spisestuen. Dette speilet ser veldig likt ut. Kan legge inn et bilde av det også hvis du vil... Hadde det i gangen over kommoden før...

Jeanette sa...

Trur jeg skal døpe til lysløype her i huset også^^,
Flott kommode og flott speil.
jeg hadde ikke villet male, kommoden og speilet er kjempefint som d er .. trur kanskje du vil angre om noen år..Hvit kommode og sølvspeil, blir litt kaldt syns jeg..og alle har jo hvitt og atter hvitt!! Syns d var kjempeflott slik som du viser d :o)
Lykke til uansett valg!!
Ha en fin førjul`s helg!
Titter innom igjen:o)

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå koselig bilder! Så mange fine lysestaker du har:)

Ha en fin helg!

Klem Anette

lavendel mio sa...

Kjepekoselig hos deg.Har masse fattigmannsølv.Er ikke lei av det enda ihvertfall,syns det er berre lekkert ja:)

Ha en flott kveld:)

Marianne sa...

Takk for hyggelig kommentar! Så fine bilder du viser. God helg : )

Henriette sa...

Nydeleg kommode, nydeleg høgskap og nydeleg speil:) Alt kan jo ikkje vera kvitt heller, litt variasjon må ein ha;) Synes det var kjempefint pynta på kommoden din, og lysløypa vert tend kvar kveld her i huset og. Best å ikkje rekna på kor mykje pengar som går opp i røyk i vinterhalvåret, hi, hi......

Ha ei god natt.
Klem:0)

Synnøve sa...

Lysløype hihi. Den tror jeg er i mange hus:))
Syntes speilet var fint som det er.
Det er fint med fattigmannsølv. Fint og samle flere lysestaker sammen.
Syntes du hadde dekket spisebordet ditt fint jeg, selv med papptalerkner.
Må være koselig og treffes sånn i stedet for og gi gaver.