onsdag 9. desember 2009

Det skal så lite til

Bare bittelitt grønt og en sløyfe og så er det straks julepyntet og fint på bordet. Jeg ser at jeg faktisk godt kunne brukt litt mindre grønt her, det ble litt voldsomt. Men det gikk litt fort i svingene som vanlig. Jeg synes det er så kjekt nå i denne tiden hvor vi kan pynte og stasje så mye vi bare orker. Det er så hyggelig med alle avslutningene, julebordene og vennesamlingene som er på denne tiden av året. Selv om det kan være hektisk så er det jo givende også.




Jeg synes det er så fint med disse lysholderene som man kan feste på alt mulig, og ble kjempeglad da jeg kom over disse på bloggtreffet hos Ofelia. Denne pyntet jeg den dagen vi skulle rett fra jobb og på juleavslutning med engelens klasse. Derfor skulle det være kurvfest og alle skulle ta med seg noe til et felles kveldsbord. Her ser dere at det ble mye godt på bordet.




 Jeg laget min deilige rekesalat i full fart, omtrent med kåpen på, he,he. Så rasket jeg sammen en sløyfe og noe grønt og pyntet det i blien, mens min bedre halvdel sukket oppgitt fordi vi var sent ute. Vi rakk det helt fint, bare så det er sagt. Jeg er glad jeg fikk pyntet litt, og jeg var ikke den eneste. Jeg synes det ser så trist ut med plastpakningene rett på bordet, selv om jeg skjønner at det er det mest praktiske.




Da vi kom frem så jeg at noen smartinger rett og slett hadde kjøpt med seg ferdig stekte og kalde kyllinglår, noe som var en hit hos barna.  Hvorfor tenkte ikke jeg på det ? Må jo le litt, det enkle er ofte det beste, i hvertfall det raskeste når en kommer rett fra jobb. Heldigvis fikk rekesalaten min bein å gå på den også. Over ser dere min utrolig greie og uknuselige hjertebolle, kjøpt på Ofelia den også (egentlig som en julepresang, men jeg beholdt den selv når det kom til stykke). Den ser ikke ut som plastikk, men knuser heller ikke, det er jo perfekt. Jeg har blandet salaten rett oppi også, så det blir ikke så mye oppvask heller.

Håper dere alle koser dere nå i advent. Det er en fornøyelse å lese blogger i disse dager, med all den flotte julestemningen som er her nå.


Klem fra Lisemoren

4 kommentarer:

Rosemary and thyme sa...

Syntes det var fint pyntet, jeg.
Å, den rekesalaten så virkelig god ut. Er den lett å lage?
Den hjertebollen er bare helt nydelig. Lurte på å kjøpe den på treffet jeg også, og angrer på at jeg ikke gjorde det. Får ha det til gode.

Ha en fin kveld!

Klem Tove

liven sa...

Fint pyntet lisemoren!!
Kan du gi meg oppskrift på denne???
Her i huset er vi glade i både reker og egg:o)
Har en lignende bolle....men den er ikke hjerteformet! de er jo så gode, stødige og fine!!
Fikk med meg et par gamle lysklemmer fra Danmark :o9

Ha en fin kveld:o)

Mitt hvite hus sa...

Så innbydende bord Lisemor.. skjønner godt at den rekesalaten var populær..ser Liv spør etter oppskriften...og det jammen meg jeg også... elsker egg og reker..

Ønsker deg en fin uke videre..klemmer Kerstin

Maliva`s verden sa...

Hmmmm..den rekesalaten der må jeg prøve. Takk for både oppskriften og herlige bilder:o)God adventshelg til deg fra Maliva