torsdag 17. desember 2009

Julepynting i full fart.

Jeg har så smått begynt å få litt av julepynten på plass. Godt er det også, for nå er det ikke lenge igjen til det braker løs. Jeg kan ikke huske sist jeg var så sent ute før jul noen gang. Men jeg har kost meg veldig og vært veldig sosial denne desembermåneden da. Pluss at jeg har malt halve måneden.

På bildet under sitter en av de små fuglene jeg kjøpte i butikken til Fru Blomst. Midt på den grønne gren og koser seg, hadde jeg nær sagt. Jeg elsker disse små juletrefuglene, og kjøper stadig noen nye.





Her har forsyne meg de få kvistene med julegrønt som jeg har hatt inne en stund begynt å drysse. Jeg la ikke merke til det før jeg tok bildene, så her ble det støvsuging etter at bildene var tatt. Orket ikke ta nye bilder og syns de ble fine lell jeg. Med andre ord er det overhodet ikke snakk om lygeblogging her i dag, men the real thing, helt usensurert.




Jeg har begynt å få i bruk litt av de forskjellige småtingene jeg kjøpte i butikken Ofelia da jeg var på bloggtreffet i høst. Dette reinsdyret blant annet, som jeg falt helt for. Jeg kjøpte engler også. De er i sink, og det er jeg så svak for. Dessuten har jeg masse annet i sink. Slike sløyfer får meg bestandig i skikkelig julestemning. Det er jo gjort på et blunk å pynte en krukke eller en lysestake med litt vintergrønt og en sløyfe.




Denne kake eller snope krukken kjøpte jeg hos Åhlens, som jammen har mye fint også. Vi skal ha julekaker i den. Den ble så fin på toppen av den nysnekrete reolen min på kjøkkenet. Men noe oversiktsbilde fra kjøkkenet kan det nok ikke bli snakk om, for der er det bombet. Huff så ble det hvist litt lygeblogging likevel i dag.

Men i morgen, da skal det julevaskes og ryddes, for alvor. Så får vi se. Jeg er desverre nødt til å vaske vinduene også. Mine flygende gjester, som besøker min hengende uteresturant, griser nemlig noe innmari på vinduene mine.


Håper alle travle bloggere, venner og familiemedlemmer koser seg med innspurten nå. Gode tanker til dere alle.

Klem fra Lisemoren

8 kommentarer:

lavendel mio sa...

Hei!
Så fint du har pyntet glasset!
De fuglene var råfine, og så mye fint i sink du har kjøpt.
Ja ,det drysse her hos meg og, men det må vi tåle når vi drar inn halve skogen...vi like the real thing:))
Her er det "heldigvis" Iskaldt,10 minus...så jeg slipper å vaske vindu, det får jeg ta når solen kommer tilbake en vakker dag i januar:)
Ønsker deg en nydelig helg,klem Hanne

Monica sa...

Jeg syns drysset er litt av sjarmen jeg da;) Man plukker o gstøvsuger granbar til langt uti juli, og når huset endelig er fritt for de stikkende nålende, drar vi skogen inn på ny! :D

Skjønner du falt for det reisndyret,det var helt herlig! Glasset ditt ble kjempefint!

Mitt hvite hus sa...

Så skjønt du har pyntet på glasset..

Ja nå begynner det å bli få dager igjen... i dag har de siste gavene jeg skal kjøpe unnagjort..Min mann har en liten liste....


Nyt dagene..

klem kerstin

liven sa...

Så koselig pyntet Lisemoren :o)

Ha en fin kveld :o)

Rosemary and thyme sa...

Herlige bilder!
Krukken fra Åhlens var veldig fin.
Fint med rødt sløyfebånd rundt.

Kos deg med rengjøring!

Klem Tove

Merethe sa...

Hei på deg i julestria :) her skal det også vaskes og pyntes i morgen. Julegardiner skal henges opp. Rød og hvitrutete gardiner her i julen. Det passer så godt til dette gamle huset vårt. Så nydelig du hadde pyntet glasset.
Ha en flott innspurt og en god helg ønskes deg og dine. klem

Jill sa...

Det drysser hos meg oo, hver gang vi går forbi grankvister og eniekvbister :-9
men det er nå endel av julekosen det og?
Ha en riktig fin siste adventshelg!

Frøken Maren sa...

Hei Tante Lise!

Jeg fant en hel bråte med de julefuglene du liker, make som oldemor hadde, på Fagmøbler i Knarvik(av alle plasser..)

Maren