søndag 18. oktober 2009

En rose fra sommern som var

Forbaskede greier, nå har jeg rotet til headeren min. Jeg var i utgangspunktet ganske fornøyd da jeg klarte å skifte bilde, men tror dere jeg fikk midtstilt det? niks ! Ikke fikk jeg endret eller midtstilt teksten heller. Trodde jeg tok sikkerhetskopi av den opprinnelige, men jeg får den i hvertfall ikke frem igjen. Sukk, sukk, sukk...... !.!.! Noe teknisk geni er jeg i hvertfall ikke. Det eneste jeg har funnet ut er at det antakelig er fordi bildet ikke er liggende som det gamle, men stårende. Nå har jeg byttet det ut med et liggende, så ser det i hvertfall ut så lenge..........
.
Men, men. Denne gangen skal jeg klare å fikse det selv, uten hjelp. Jeg fortsetter med feilopprettingen i morgen, for nå er tålmodigheten helt på bristepunktet her.
.



Rosen på bildet over har jeg fått for noen år siden, som avlegger, fra min mors greie kusine, Grete. Den har vokst enormt og blomstrer like villig hvert år. Den blomstrer stort sett bare i juli, og er et syn når den er på sitt fineste. Dette bildet, fra i år, rakk jeg akkurat å ta før rosene bokstavligtalt regnet vekk.
.
Neste år vurderer jeg å gi den en rosebue for å se om jeg klarer å få til en portal. Det tror jeg måtte bli veldig fint. Jeg tenkte å plante en klatrerose som blomstrer hele sommeren på andre siden av buen, slik at det er blomstring sommeren gjennom. De vil jo sikkert blande seg med hverandre. Men, vi får se. Jeg får notere det på ønskelisten min.
.
Jeg syns ikke jeg rekker halvparten av alt jeg har lyst til, for fritiden strekker bare ikke til. Det er skikkelig irriterende. Hvordan noen får til å kjede seg kommer jeg vel aldri noensinne til å forstå.
.
En god uke ønskes dere alle.

Klem fra Lisemoren

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

He he ..kjede seg..husker ikke sist jeg gjorde det... Døgnet har bare 24 timer så får en bruke det så best en kan... noe rekker en og noe ikke..
sånn er det her også..
Skjønner deg veldig gdot i fohold til data...er ikke så flink jeg heller..tålmod9oghet har jeg ikke når det gjelder det---
Skal du være med på blogg treffet?
Ønsker deg en fin uke start...

Klem Kerstin

Vivishagerom sa...

Tror det er første gangen jeg besøker bloggen din. Kjempe koselig og fantastisk flott bilde på forsiden. Flott rose, og ja det var mye som regnet bort i sommer. Vi får håpe på bedre vær til neste sommer.
Ha en flott høst og takk for titten i bloggen din. Jeg tar gjerne turen igjen.

liven sa...

Hei!!
Først må jeg bare si at det var kjekt at du også har meldt deg på bloggtreffet :o)
Og fritidsproblemer....hva er det??
Blir nesten irritert når jeg hører noen si de kjeder seg :o)
Nydelig rose.....
Har planer om flere buer i hagen i år.....men da får vi håpe det kan bli gjennomført til neste år!!!
Synest planene rett og slett regnet bort...


Ha en fin uke Lisemoren :o)