torsdag 10. desember 2009

Oppskrift på rekesalat

Siden flere av dere har spurt etter oppskrift på denne rekesalaten så tenkte jeg at det er klart at det må dere få. Jeg har faktisk lagt ut et innlegg om denne før, men det er leeeeenge siden nå. Dere finner oppskriften HER


















Et par tileggsopplysninger for sikkerhets skyld :

Denne relesalaten bør lages same dag som den skal serveres, for dette er ferskvare. Den er selvsagt god dagen etter også, men den er ikke like lekker å se på :)

Jeg glemte også helt å skrive at det er deilig med noen dråper sitron oppi denne salaten. Jeg tåler ikke sitron og bruker det derfor ikke. Dermed glemte jeg å skrive det i den opprinnelige oppskriften. Men det går helt fint uten også da.

Rekesalaten skal ikke smake kjempemye av hvitløken, men dette krydderet setter en spiss på salaten. Men her kommer det jo an på smaken til den enkelte.





















Så lenge en bruker hvitløkspulver i slike moderate mengder som her får en heller ikke noen hvitløkslukt av pust og kropp som kan holde andre på avstand (smiler) Det er helt trygt å prøve. Dersom du føler at du må ha et utgangspunkt, så begynn med en halv ts hvitløkspulver, og litt mindre peppermiks, og smak den så til litt og litt.

Denne oppskriften er det bare å doble dersom en skal ha den på et koldtbord, eller en skal være mange. Husk da at du beregner fire ekstra egg (ikke seks), for de to eggene som brukes til pynt er det ikke nødvendig å doble.


Håper det smaker, velbekomme.


Klem fra Lisemoren

6 kommentarer:

liven sa...

tusen takk lisemoren!!
denne skal skrives ut:o)

ha en fin dag:o)

Tiril sa...

Takk takk Lisemor denne skal jeg lage, hørtes herlig ut.
Ha en fin dag

Merethe sa...

Ja dette hørtes godt ut. :) En stor mulighet for at jeg prøver denne. :)

Mitt hvite hus sa...

Tusen takk Lisemor...denne har jeg nå skrevet ut og skla lage i en passende annledning som mest sannsynlig blir i morgen kveld..


Klem Kerstin

Vår lille hage sa...

Denne så kjempe god ut !! Takk for tipset !

oline's skattekammer sa...

Den salaten din både ser og høres kjempegod ut, så den skal jeg virkelig prøve. Kanskje i jula? Ha en fin helg!