fredag 18. desember 2009

Julekort

Slik ser årets julekort som sendes fra huset vårt ut. Jeg har aldri hatt hagebilder med på dem før, men i fant jeg ut at hvorfor ikke. Det er ikke så mange årene siden vi bygget hus og flyttet inn i en jordhaug. Kjekt å vise det nå som det begynner å bli litt etablert her. Så her ser dere alle hjertebarna mine, både de jeg har født selv og de jeg har dyrket frem fra frø (smiler)

De vi sender ut har fått God Jul på seg også, pluss navnene våre. Jeg synes det var så kjekt å plassere bildene med barnas ansikter slik midt i hagen nærmest. Det er jo slik jeg har sett dem hver gang jeg har tittet opp fra bedene, når de har lekt og jeg har luket i hagen. Nå er de så store at de kommer og går mer som de vil, men likevel dukker de skjønne ansiktene deres opp foran meg i bedene rett som det er. De vet nemlig at når mor koser seg ute i hagen er hun mye mer tilbøyelig til å si ja til både det ene og andre, he,he.

Det er kanskje ikke det mest julete julekortet dere har sett, men sånne smålige hensyn kan jeg nesten ikke ta her. Dette er årets favorittbilder, og de må bare med. Jeg tok med et fra det julepyntede huset i fjor også da, det skal jeg ha. Jeg prøver å skrive en liten hilsen til hver iser inni kortene. Der jeg skriver litt (veldig kort) om det som er nytt i livet vårt.



I år er det ikke mye nytt, men øverst til venstre på bildet her ser dere en liten badevik. Den ligger rett nedenfor hytten vi nettopp har kjøpt oss, vi ser ned på den fra terassen. Dette er et fantastisk sted, i hvertfall i fint vær, he,he. Vi har feriert her i mange år allerede og barna våre elsker å være her. Vi er derfor veldig glade nå som alt er gått i orden med overtakelsen.

 Det er en mye større tomt her enn vi har hjemme, så det spørs om ikke det blir litt haging etter hvert.
"Ja, nå kan du jo bare anlegge en park med det samme!" sa min ene søster tørt. Jeg er nemlig temmelig alene om min hagegalskap i vår familie. De andre begriper ikke hvor jeg har det fra. Jeg var godt over 30 før jeg i det hele tatt flyttet ut av byen og fikk min egen hage. Men jeg sier bare til dem at vi utvikler oss og lærer hele livet, og vi har bare godt av å få litt nye interesser innimellom. Så trimmer og vedlikeholder vi både kropp, hjerne og sjel samtidig.



Ønsker alle en fantastisk dag. Håper alle rekker å kose seg.


Klem fra Lisemoren

6 kommentarer:

Benedicte sa...

så flott julekort du har laget!
ønsker deg og dine en flott jul og et riktigt godt nyttår!

klem fra Benedicte m/ familie

Randi sa...

Det var ett nydelig julekort.:-)

Moro med sånne julekort som har personlig preg.

Kos deg i førjulstiden
klem

Trinola sa...

Kjæmpetrivelig julekort da !
Så morsomt å få og skrive dem ;o)
Ha ei fin og trivelig helg --------

Merethe sa...

Dette var jo bare helt deg julekort. Nydelig barn du har. :)
Også så herlig å ha med bilde av det man setter så pris på :) GOD HELG til deg og dine. Klem fra Merethe

GAWO sa...

Alle må da bli glade for å få et så fint julekort i posten. Det oser sommer og glede og det er sommeren vi lengter til alle sammen. Venter bare på at solen skal snu :-)
Ønsker deg en fortsatt trivelig adventstid. Nå er det like før den er slutt og vi vipper over til jul. Nyt dagene.

lavendel mio sa...

Nydelige kort du har laget!
ønsker deg en fin helg,klem Hanne