lørdag 19. desember 2009

Snø til jul ?

Jeg satt og så gjennom innleggene mine her om dagen, og fant ut at jeg må slutte å snakke om travelhet hele tiden. Ser at det går alt for mye igjen i innleggene mine. Adventstiden er vel den mest hektiske tiden på hele året, samtidig som den jo er stappfull av koselige tradisjoner og kos, kos, kos. Heldigvis.

I år bestemte jeg meg for at: jeg skal i hvertfall ikke kave meg opp over NOE, om det så tar livet av meg (ler) I år skal jeg gjøre det jeg rekker, med hovedfokus på førjulshygge og en løs plan der må-gjøre-før-jul listen er skåret inn til beinet. Det var planen. Evaluering kommer i januar.

Men jeg er veldig spent på om det blir hvit jul i år. Er jo noen år siden nå (her i Bergen i hvertfall), så kanskje...... Jeg elsker julen og snøen, det blir liksom en magisk stemning dersom vi kan få begge deler samtidig. Værvarslerne sier det ser lovende ut for snø fremover, faktisk kanskje allerede til i morgen, så jeg krysser fingrene.

Dette bildet ble knipset i naboens hage forrige vinter. Etter at juletreet var blitt hevet ut, vel og merke. En av de få dagene vi faktisk fikk litt snø.









































Syntes det var et så stilig motiv. Her står treet vet du, på vent i all sin prakt, sammen med en hagestol, som er ute på et uvisst oppdrag. Jeg regner med at alle vet hva de venter på.


Kanskje jeg skal være forsiktig med hva jeg ønsker meg jeg også. Sist det snødde i Bergen på julaften gled jeg på vei ut av kirken etter midnattsgudstjenesten og tilbrakte både natten og juledagen på sykehus, med et komplisert brudd i høyrehånden. Det døde jeg selvsagt ikke av, hånden er også like fin igjen nå, he,he. Men det fristet ikke akkurat til gjentagelse ! 

Men uansett må vi vel få feiringen av julen vel i havn. Hvordan ligger dere andre an i løypen ? Blir det julen på kjerringa, eller rekker dere å kose dere litt også ?

Det håper jeg inderlig, her går det i en sånn noenlunde balansegang mellom kos og texas.


Adventsklem fra Lisemoren

2 kommentarer:

Benedicte sa...

Ja, vi får håpe på at det faktisk blir snø her på julaften.
Marcus var kjempeglad da han våknet i dag, og så at det var kommet snø ute.....

masse snø....

klem fra Benedicte og co

Rosemary and thyme sa...

Snø på julaften, selvfølgelig skal vi ha det...
Håper ihertfall!
Jeg har aldri lagt så godt an før.
Skal feire julaften borte i år, så ingen stress her i huset!
Fin dag til deg!
Klem Tove