mandag 8. mars 2010

Et pust av sommer

Hei alle sammen. Nå har jeg fått skikkelig vårfornemmelser her. Været har snudd og ute drypper, regner og smelter det om hverandre. Kveldene er likevel lysere, og kalenderen viser mars. Første vårmåneden og snart tid for frøsåing og avleggertaking for meg. Bildet under er vist før, men se hvor vakkert det er når lyset flommer inn i stuen min om våren. Slik er det nå. Speilkommoden er på tur til å bli malt på nytt, den er en gammel favoritt jeg nok aldri blir lei.

Jeg har akkurat hatt meg en ukes ferie i syden, og det må jeg si var deilig. Jeg kan godt bli vant til å gå til duk og dekket bord ja, he,he. Lese bøker og late meg akkurat når jeg vil. Herlig.
Det var litt av en forskjell fra skitur i vakkert vintervær den ene dagen, til sommer, sol og strandliv den neste. Men etter en uke med rastaurantmat og slaraffenliv ved bassenget er det likevel godt å være tilbake. Kjenner at jeg gleder meg til hverdagen begynner i morgen.

Nå er det heller ikke mange ukene til påske, og jeg kan bare håpe at hagebordet mitt kommer frem fra all snøen i tide, slik at jeg igjen kan glede meg over favorittplassen min. Bildet over viser jeg ofte, men det er fordi jeg blir glad av å se det og lengter etter våren.

I år blir det ekstra spennende når våren kommer, med all den snøen vi har hatt. Jeg starter uansett hagesesongen i påsken, og da er jeg å finne i hagen, uansett vær.

Jeg har heldigvis en solid varmedress jeg kan ty til dersom været ikke samarbeider. Den dressen har jeg fått av min snille far, som selv om han ikke kan begripe hva jeg ser i hagearbeid, ikke skal ha noe av at Lisemoren fryser når hun graver i jorden. Jeg er desverre den eneste hage-entusiasten i vår familie. Min søster er vel det nærmeste resten av gjengen kommer, men hun er bare en godværs entusiast, he,he.

Fremover på sidene mine nå vil dere får se litt om hageplanene for våren og sikkert en blanding av vinter og sommerbilder. Jeg har noen fine på lur som jeg ikke har rukket å vise enda. Jeg har bare så sørgelig lite tid til bloggingen min, desverre. Men jeg neskter å slutte, så får heller innleggene komme litt til og fra.

Tusen takk for alle hyggelige hilsener, de setter jeg stor pris på. Jeg kommer snart innom dere også :)


Klem fra Lisemoren

6 kommentarer:

MariMaja sa...

En uke i varmen høres deilig ut!
Godt for kropp og sjel :)
Gleder meg til å se mer av hagen din:)
Elsker hagearbeid...men nå har jeg ikke hage lenger, kun en altan, men den skal jeg klare å piffe opp litt når snøen er borte.
Ha en fin uke:)

oline's skattekammer sa...

Tenker det var godt med en uke i solen og varmen ja! Regn og mildvær her og, så nå våres det! Gleder oss til mye hagestoff fra deg!Du blogger når du har tid og lyst, vet du! Vi venter vi! Ha en fin uke videre!

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ det høres deilig ut med en uke ferie i syden... sol og varme og late dager..

Ja flere som lengter etter bar bakke nå... men det skjer noe i riktg retning hver dag nå ser jeg..

Ønsker deg en fin dag ..

klem Kerstin

Anne (Moseplassen) sa...

jeg bruker også varmedress i hagen, men det er for å sitte stille på benken og ta bilder av fuglene :) Deilig å være varm!

liven sa...

Åh det høres fantastisk ut med slaraffenliv i varmen Lisemoren!!
Nå gleder vi oss til våren...og i påsken skal jeg nyte uteliv jeg også!!!
Kos deg med bloggingen...og gjør det når du har tid :o)

Thea sa...

Kjempefint bilde av stuen din.. Jeg er sååå klar for sol og sommer. Kjenner jeg gledermg sånn til varme at jeg blir som barna og får nesten vondt i magen ved tanken hehe..
Synes det brune skapet som sees i bakgrunnen var så flott:) Ha en fin dag videre:)