torsdag 22. april 2010

Hønefryd

Hei alle sammen.

I dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere de to hønene som jeg og engelen sydde i vårt ansikts sved bokstavlig talt. Jeg er så langt i fra bevandret i sykunsten og engelen er jo bare et barn, og dette var avanserte greier for oss. Men vi klarte det :) Til slutt !!!!




































Vi ble invitert på påskeverksted hos tante Mona, og på programmet stod høner. De skulle vi sy for hånd, med bitte bitte små sting, fra vrangen, før vi så kunne snu dem og se hvordan det ble. For å få kammen, nebbet og beina riktig skulle de også sys fast mens vi ennå hadde herligheten på vrangen. Engelen og kusinen sydde konsentrert i vei, mens de voksne vred hodene sine over hvordan alle delene skulle sys sammen.




































Mitt stakkars barn trodde hun fikk pålitelig hjelp fra sin mor, som festet nebb, føtter og kammer med knappenåler og viste henne hvordan hun skulle sy. Etter en laaaaang stund var hun ferdig og skulle se det hele fra retten. Da hadde alle kroppsdelene havnet feil slik at de nå var på innsiden av magen til hønene, der wattfyllet antakelig fikk sjokk over det uventede besøket.  Da var det en jente som var oppgitt over sin mor. Det er ikke så greit.   




































Men jeg syntes hønene ble fine jeg. Myke og gode er de også, og fargene likte jeg kjempegodt.  Stoffet er det snupien på 10 som har valgt ut. Hun snuste nemlig opp hønemønsteret på stoff og stil mens hun likevel drev å ventet på at moren skulle bli ferdig med sine ærend der.

Så er det bare å håpe at det blir flere syprosjekter her i huset. Jeg har jo en symaskin som har hvilt seg grundig i elleve år her. Den må da snart være uthvilt. Jeg sluttet å øve meg da undertråden konstant bøllet med meg. Ikke vet jeg hva som skjedde, men noen ganger uteble den helt, andre ganger var den plutselig firdobbel, før den vaset seg opp i en knute. Skrekk og gru. Til slutt sydde jeg ikke opp bukser lenger en gang. Jeg ble så forbanna av den maskinen, det var rett og slett ikke bra for meg (smiler) Nei gi meg en spade eller en hammer sier nå jeg.

Men hønene her ble sydd uten maskin, som dere sikkert ser. Og vi er kjempekry av dem. For dere som lurte, det er den fineste som er engelens :) Den andre er det jeg som har sydd. 


God torsdag ønskes dere alle


Klem fra Lisemoren 

7 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Syns absolutt dere skal være kjempestolt av hønene deres jeg.. alle er vi nybegynnere enten det gjelder sying eller andre ting...

ønsker deg en fin torsdag.:*Klem Kerstin

My home is my Castle sa...

Jeg synes hønene ble kjempeflotte jeg :)))
Symaskin ja... Jeg sliter med akkurat samme problem som deg. Hva er det med denne undertråden som kan forandre en superfornøyd jente til et forferdelig troll som nester hiver hele greia i veggen ???hehe.. Min har og hatt ferie i sikkert like mange år, og jeg har faktisk lurt litt på om jeg og skal la den få jobbe litt snart ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Maria ( Idekroken ) sa...

Så flinke dere er! Elsker selv og sy. Og synes det er moro å se hva andre lager.
Kjempeflinke!

Klem fra meg

Merethe sa...

Hønepønene er jo supernydelige. :)
Dere kan med friskt mot og stolthet sy flere høner eller hva det måtte bli :) Klem

Monica sa...

Hei på deg.

Jeg synes dere, begge to, har vært kjempeflinke jeg, dere har all grunn til å være kry!!

Ønsker deg en herlig helg.

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej, nu finns ditt planteringsbord i min samling här:
MIN EDEN:P L A N T E R I N G S B O R D

lavendel mio sa...

Hei!
Så flinke dere har vært, hønene ble kjempefine de! Jeg hadde ikke klart dette, er ikke så flink med symaskinen.
Ønsker deg en nydelig våruke,klem Hanne