søndag 26. september 2010

Når begivenhetene bare tar av .........

Hei alle sammen

Det er ikke så mye dere hører fra meg for tiden. Det har vært nokså hektisk her i det siste, begivenhetene har bare tatt helt av med oss, de stod nærmest i kø her en stund.




































I tillegg til den daglige taxi virksomheten med kjøring og bringing av barn til diverse skoler og fritidsaktiviteter, cateringvriksomheten med matlaging og foring av samme gjengen (stillingen til rengjøring og opprydding har desverre vist seg umulig å fylle(smiler)) har jeg jobbet mye, vært i Danmark på studietur, holder kurs etter jobb sammen med en kollega, og som om ikke dette er nok havnet mannen min på sykehus.



































Han falt ned fra taket og har brukket et ben i ryggen og er, for å si det forsiktig, satt helt ut av spill for en stund (6-12 uker). Jeg er bare glad det ikke gikk verre. Han kan gå og det går etter forholdene bra med ham. Men det var ikke morro da det stod på, og det var lenge usikkert om jeg kunne dra til Danmark. Etter fem dager på sykehus, tre av dem bak et skjermbrett i gangen (lite morro når du ikke får gå ut av sengen uansett ærend) kom han heldigvis hjem dagen før jeg skulle reise.


















Siden dette var en studietur med jobben min, hadde det vært leit å gå glipp av kursene. Pluss at det selvsagt var sosialt, hyggelig og ispedd litt shopping. Både barna og mannen min fikk all den hjelpen de behøvde mens jeg var borte, for vi har stor og snill famile. Men jeg må si jeg lurer på hva folk som ikke har så stort nettverk gjør i slike situasjoner.


Det var uansett godt å komme seg bort litt. Jeg har virkelig kjekke kollegaer, det er i hvertfall helt sikkert. Jeg har vondt i kjevene for jeg har ledd så mye. Jeg, som pleier å være i koma fredag kveld og virkelig bruker helgen til å hente meg inn igjen har vært overaskende pigg denne uken (til tross for at vi har jobbet to uker i strekk uten helg imellom). Noe som kommer godt med, for det går i ett nå som jeg må styre hele skuten her hjemme alene.


 

































Jeg fant opp til flere nydelige interiørbutikker og koste meg veldig i Danmark. Men jeg hadde ikke mulighet til å frakte så mye med meg på flyet, så det ble mest småting jeg endte opp med. De er jammen flinke med interiør i Danmark. Pluss at prisene så ut til å ligge lavere enn her hjemme.





































Bildene her er fra hagen min i dag, en virkelig en vakker søndag har vi hatt her vest. Sol og deilige temperaturer om dagen, men det begynner å bli kaldt om nettene, bare 4 grader hadde vi her forleden. Pelargoniumene mine blomstrer så vakkert nå og de er blitt kjempestore. Jeg bare håper jeg får nyte dem noen uker til. Erteblomstene blomstrer for fullt igjen, og fuglemateren er klar bak dem til en ny innsats i vinter.

Jeg kommer nok til å være litt til og fra på bloggen fremover, til ting blir litt roligere her hjemme. Jeg har nesten ikke fått lest en blogg her inne i det siste, og gleder meg til jeg får tatt meg en runde. Inntil videre får dere ha det bra så lenge.


Klem fra Lisemoren

4 kommentarer:

Nooria sa...

Ojj, du har hatt litt å stå i med i det siste! Livet er stort sett hektisk, og det er vel en ting jeg kunne tenkt meg å endre på.

Hagen din ser nydelige ut nå i september! Skulle tro det var sommer slik det ser ut på bildene. Nooriamannen tok noen bilder i hagen for meg i dag, men han har stukket av med kameraet og minnebrikken, så jeg får ikke lastet ned i kveld.

Vi blogges!

Mitt hvite hus sa...

Oj så mye som har skjedd hos deg Lisemor.. ikke alt som var like kjket... håper virkelig det går bra med mannen din... ja godt du ahr stor og snill familie rundt deg... det hjelper godt i slike stunder...

Klemmer 0)

Monica sa...

Hei på deg.
Huff da, virkelige hektiskte dager.
Håper virkelig det går bra med mannen din. Familie og venner som stiller opp er ekstra viktig og hyggelig i slike stunder.
Flotte bilder fra hagen din, kos deg videre i høstsolen.

liven sa...

Heisann!!
høres ut som du har det rimelig travelt Lisemoren!! du må senke farten så ikke du tar på deg altfor mye!! Men selvfølgelig er det jo viktig at du trives....da kan det være tempo!! Selv må jeg ha det litt rolig innimellom!!
Got at det ikke gikk verre med mannen din...skikkelig skummelt!! Håper han kommer seg fort da!

Og Danmark ja....bare så dejligt!!
Kunne godt byttet ut vår årlige sydentur med ferie i Danmark.....men det får jeg ikke typen med på da!

Ha det godt Lisemoren....og nyyyt det deilige høstværet!
P.S. nydelige bilder fra hagen som alltid!!!