søndag 5. september 2010

erteblomster gjør meg glad

Hei alle sammen


































Nå for tiden har jeg erteblomster overalt. De blomstrer overdådig i hagen min for tiden, så det er bare å plukke inn.



































Jeg liker så godt å ha erteblomstene klatrende slik oppover veggene. La dem omkranse dørerne og legge seg utover plantebordet. Da får man lett til den frodige gammeldagshage-følelsen. Synes jeg i hvertfall. Det er ganske koselig å ha dem i kjøkkenvinduet også.

















Denne helgen har været virkelig vært nydelig her hos oss. Skikkelig sensommer bare til å nyte. Jeg fikk ikke vært så mye ute i går, for min skjønne kollega fra Filippinene kom hjem til meg og lærte meg og naboen min å lage filippinsk/kinesisk mat. Det var veldig kjekt. Maten smakte fantastisk og gjett om jeg skal slå til neste gang jeg skal ha klubb (smiler)
















Først dro vi å handlet i asiatiske butikker, med flotte råvarer, så stekte, kuttet og braste vi i flere timer. Min åndige nabo skjønte fort at her ble det alt for mye mat, og det var det virkelig. Så hun hentet inn folk fra fjærn og nær til å smake. Da vi kokkene hadde samlet menn, barn, venner av barn, søstre, pluss en venninne og gutten hennes ble det ganske folksomt rundt langbordet mitt. Hvis bildene blir bra skal jeg vise dere all den spennende maten senere.

Nå mørkner det om kveldene og snart kan vi tenne lysene våre igjen. Noen er kanskje allerede i gang, men jeg drøyer det litt til. Jeg vil gjerne holde på sommeren lengst mulig.Så nå skal jeg ut og nyte sommeren, for i dag skinner solen igjen og det er helt fantastisk vær ute, endelig :) 

God søndag ønskes dere alle


Klem fra Lisemoren

5 kommentarer:

Landcharm sa...

Nyt solen og dagen! Koselig med erteblomster. Det var mye annen fin plomsterpynt hos deg også.

RoseSommer sa...

Så artig med matkurset! Fikke nesten Livet med Larkins-følelse da jeg leste innlegget (- du husker den TV-serien, kanskje?).

Nå må jeg ut og plukke erteblomter jeg også. Herlig!

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så moro da... var nok helt sikkert en stor opplevelse ja...

Nydelige erte blomster..

klemmer =))

Unknown sa...

Takk for titten.Det er så mange fine blogger overallt,jeg blir misunnelig ;-).Her har rådyrene mesket seg med floksen men tror jeg berget noen greiner med blomster på,de dufter så godt.Har vært velsignet med fint vær i noen dager her og det skal fortsette uti neste uke.Vi får nyte det så godt vi kan.

liven sa...

Heisann!!
Høres artig ut med matkurset....alltid gøy å lære noe nytt!!!
Er imponert over erteblomstene dine altså....for en blomstring da!!!
mine blomstrer jo også men ikke slik som dine!
For ordens skyld...mine får gjødsel...så hva gjør jeg da???