mandag 31. oktober 2011

Party, party.

Hei alle sammen


Søndag hadde Lurven alle gutta i klassen her på halloweenparty. Jeg er ikke kjempebegeistret, tvert imot ganske splittet i mitt syn på denne dagen, men sa likevel ja i et svakt øyeblikk da engelen ville ha halloweenparty. Dermed ble det også party på broren, for slik driver vi det her i huset. Vi roter ikke ut huset bare for et party, liksom.


 I dag var det engelens tur. Hun har stasjet og fikset med kulisser og lagt planer for flere.  Vi syntes bordet ble ganske fint. Selv om mye av pynten på bordet ligger der under tvil (jeg synes det kan bli litt uffent med hodeskaller).  
  
Det synes ikke engelen og lurven. Jeg trøster meg med at det er mye verre kulisser i filmene som er så populære for tiden, jeg nevner i fleng : Harry potter eller pirates of caribian, sukk. Jeg er kanskje skeptisk til halloween, men å pynte til fest derimot, er noe jeg liker veldig godt.

Guttene ble i hvertfall henrykt da de så bordet, det samme ble engelen og snupien til naboen som hjalp til før besøket begynte. Engelen laget riktignok en mer voksen stil over sitt besøk, hun har tenkt å kjøre stettglass og skikkelige tallerkener. Vi får se om jeg rekker å vise bilder av det også.

På bildet ser dere den runde hodeskalle pinjataen som lurvens kamerat har laget og tatt med seg, den var fylt til randen av snop. En av de andre kompisene hadde også tatt med seg masse snop som de fylte den med, før de knuste den senere på kvelden under mye moro. En annen kamerat kom med popkorn og brus, folk er utrolig omtenksomme. Nå hadde jo vi riktignok handlet inn alt mulig selv også vi, men det er jo veldig kjekt når folk engasjerer seg slik.

Vi har hengt opp stoffremser med pålimte edderkopper i entreen, for engelen mente at det måtte være et spøkelsestema. Hun og venninnen syntes all den bugnende pynten rundt i butikkene passet perfekt inn på festen, men Lisemoren holdt dem på stramt budsjett, det var ikke mye vi handlet inn, nei. Da de beundret et rådyrt sjelett med armer og filler og mulighet for å lyse dersom man trykket på en knapp sa jeg bare, de der kan vi lage like fine selv.


Så lot jeg engelen kjøpe skaller og hender og dyttet på henne masse gamle stoffer. Så laget hun denne karen, og jeg syntes han ble mye finere enn de vi så i butikken. Da guttene kom i dag hadde vi fire slike karer hengende rundt omkring i tak, vinduer og lysekroner.



Sjekk de der da, de lyser dersom du trykker på dem, ropte en av guttene opprømt. De så ikke forskjell på engelens hjemmelagde og den de hadde sett i butikken (smiler)


Denne har snupien vært med å fikse. den passet veldig godt i vinduet her syntes jeg.

Disse fantastiske muffinsene har mammaen til en av lurvens kamerater bakt og kommet innom med. Var ikke det utrolig snilt? De smakte nydelig og fikk fort bein å gå på her.



Bildene her er utrolig dårlige denne gangen, de er tatt med mobilen. Vi har att et uhell med speilreflekskameraet og håper bare det kan fikses. Ellers er jeg glad det er jul snart, sukk.


Se på dette popkornbildet, her er det en av lurvens kamerater som har stasjet litt, til mye latter og fnising. Sånn, sa han fornøyd, det kan du ta bilde av og ha på bloggen din.

Jeg var ikke klar over at guttene visste at jeg hadde blogg, men det var tydelig at de var klar over det. De kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke ville ha bilde av dem og de flotte kostymene deres med på bloggen. Jeg prøvde å forklare dem at det ikke er lov å putte andres barn på blog uten at foreldrene deres vet om det. En av lurvens aller beste kamerater sa hjelpsomt til de andre guttene : ja for vi vil jo ikke at hun skal bli arrestert heller (smiler).

Ønsker alle en flott ny uke.

Klem fra Lisemoren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Oi, så flinke og krative dere har vært. Vil tro det var stas for ungene dine. Er veldig enig med deg ang feiring av halloween. Men tror nok vi må innse at denne dagen har kommet for og bli....
Ha en fin dag :-)

Villblomsten sa...

Så flott pyntet :-)
kjempeflotte spøkelser :-)

ellers er jeg , som du også skrev , delt i mitt syn ang halloween ..
jeg liker egentlig den mexikanske? skikken bedre :-)
hvor de besøker gravene , setter frem bilde av de døde , tenner lys og har familiebesøk :-)
minnes de døde , rett og slett :-)

Skal vi innføre en ny skikk , ville jeg heller valg den :-)