tirsdag 11. desember 2012

Julepyntede loppefunn, alt behøver ikke koste skjorten selv om det er jul :)


Hei hei

Jeg liker nesten bedre å pynte til jul ute i hagen enn inne i huset. Da tar jeg ofte frem loppefunn, som denne svarte lysekronen, som jeg sikret meg på overtid en søndag jeg på impuls stakk innom et loppemarked.
Jeg hører ikke til blant dem som går ofte på loppemarkeder, og jeg er aldri tdlig ute, sukk. Det er så mye annet jeg har lyst til og skal rekke, så tiden strekker ikke til.




































Men jeg synes det er kjekt å skaffe meg litt dill og dall som jeg ikke trenger å være så redd for ute i vinterkulden. Det er bare å innse at frosten tar knekken på noe av det som settes ut. Men denne lysekronen tror jeg holder en stund.  Loppefunn og masse grønn granbar fra hytten, ja og så selvsagt masse telys, da kommer man langt med julepynten uten å blakke seg helt.

Den lille kafegruppen flytter stadig litt rundt her ved inngangen og frokost terrassen min. Selv om høsten og hagesesongen er ekstra lang her vest, på grunn av det varme klimaet, så sørger jeg litt hver gang frosten kommer. Krukkene mine pleier fremdeles å være full av blomster som blomstrer. Rosene blomstrer ofte like til jul. Legg merke til den lille trassige rosen under lysekronen. Det blir nok årets siste.




































Denne kurven er kjøpt til å ha grønne grangrener i til jul. Slike kan man ikke få nok av i inngangspartiet eller andre steder man pynter til jul ute. Skulle egentlig male den, men har ikke kommet så langt ennå. Ble jo grei slik også. Norgesglass med lys og vintergrønt er nydelig både inne og ute, og kan skaffes for en billig penge. Jeg har fått en hel kasse av min svigermor.




































Denne pokalen var offwhite, nesten gul, da jeg kjøpte den for 20,- på et loppemarked for mange år siden. Nå har jeg malt den hvit og da kom den seg veldig synes jeg. En av mine mange grønne planter opp sammen med et lys og den har gått fra helårs til julete. Jeg lan ikke holde på å fjerne alle blomstene mine hver gang det er jul, så da må de jules opp. Disse plantene er mye bedre enn eføy, for de tåler alt, umulig å ta livet av for slurvete eiere.


Ha en flott dag


Klem fra Lisemoren

1 kommentar:

Maliva`s verden sa...

Oi oi oi...så koselig du har pyntet utenfor huset ditt, og ikke minst lagd et vakkert festbord for fuglene. Herlig! Takk for titten, og fortsatt fin førjulstid til deg fra meg.