lørdag 9. januar 2010

Lys med egne motiver på

Hei alle sammen. Er bare innom i full fart for å gi livstegn fra meg.


Se på denne flotte lykten som jeg fikk av min snille niese til jul. Jeg har brukt et av lysene med mine egne motiver fra hagen inni den. Jul eller ikk jul, jeg synes dette var så koselig. Nå er dessuten jule over, og jeg trenger nå ikke rydde det vekk heller.  


Slike lys med hagemotiver bruker jeg ute i lyktene også, og det blir altså så nydelig når lyset brenner nedover, bak bildet på en måte, og lyser det opp innenfra. Jeg fikk ikke tatt noe brukbart bilde av det, men skal prøve igjen og få vist dere det.


Så lenge det ser slik ut utenfor (faktisk på tredje uken) og gradestokken viser - 16 så blir det rikelig anledning til å tenne lys både inne og ute.

Jeg er en del ute i jobben min, så når jeg kommer hjem er det rett under pleddet, frem med en god bok, en kopp te og fyr på peisen. Det er i grunnen veldig koselig med skikkelig vinter, selv om det er grusomt kaldt. Her i huset legger alle seg med varmeflasker og pledd.


Sender dere alle sammen gode varme tanker i vinterkulden.



Klem fra Lisemoren

13 kommentarer:

Trinola sa...

Flott julegave og fint lys inni :o)
Mye snø enda til dere også .
Vi får kose oss inne så godt vi kan ;o) Det er jo såå vakkert -----

liven sa...

Hei Lisemoren :o)
Så fin lyslykt du har fått...og sammen med det vakre bildet ble det jo så stemningsfullt!!
Nydelig ute om dagene og foretrekker dette istedet for regn!!
Men vi gleder jo oss til vår og blomstring nå!!

Ha en fin søndag.....som ser ut til å bli nok en nydelig dag :o)

Mitt hvite hus sa...

Nydelige lys du ahr laget ..og med eget motiv.. herlig... digger dette været... for en morgen da.. solen skinner fra skyfri himmel...

Nyt det og kos deg ... det kommer regn før eller siden ...

KLem Kerstin

Randi sa...

Så flott julegave og ett nydelig lys du har satt oppi.
Ha så mange sånne glassvaser ejg ...de fyller jeg med kubbelys og lager tablåer.:-)

Håper du har en fin søndag

oline's skattekammer sa...

Heia, så fin en lykt du har fått, og de lysene dine er jo bare helskjønne! Er i overkant kaldt her også, men kjempekos inne da, med fyr på peisen, pledd, en god bok el et håndarbeide, prikken over i'en er noe godt i koppen, el om man vil, i glasset! Kos deg videre, men vi drømmer om en tidlig og nydelig vår!! Ha en god søndag videre!

h.espe sa...

Kjempefin lykt du har fått, og lysene du har laget var jo helt nyydelige!!! Ja, det er virkelig flott ute nå - skal faktisk ut og nyte en tur nå!!

Fortsatt fin søndag og flott kommende uke til deg!

Klem fra Hildegunn

AG sa...

Så stilig å bruke sitt eget bilde på lyset:) Nydelig julegave også. Stemningsfult og flott!
Kaldt, men veldig flott ute nå. Herlig syns jeg:)
Ha en fortsatt fin søndag!
Klem AG

Sissel Olin sa...

Kjempe vakkert!:) Den lykten var helt knallfin! Likte så godt "kurvene" på den:)
Ha en flott søndagskveld!
Klem Sissel Olin

Rosemary and thyme sa...

Fin julegave!
Koselig med egne motiver!
Klem Tove

Vivishagerom sa...

Kjempe flotte lys - koselig. Nå lengter jeg også etter våren. Mye snø og lenge til det begynner å tine og dryppe fra tak.
Jeg drømmer meg vekk i frontbilde ditt, etter sommeren. Supre bilder.
Ha en fin helg. Klem

liven sa...

Ha en fin ny uke du også Lisemoren!!
Du kommer vel snart med et nytt innlegg :o)

Henriette sa...

Nydeleg lyslykt. Skal prøve å lage nokre slike lys.

ENgelen sin fuglemater er berre nydeleg, og eg trur kanskje eg hadde tydd til "ufine" metodar for å kapre ein slik;)

Ha ein flott dag.
Klem:0)

Anonym sa...

Hei hei hvordan lager du disse lysene og får bildet til å sitte . Hilsen Hege hegesmaleverksted@c2i.net