onsdag 20. januar 2010

Mens det klør i de grønne fingrene får man tenke på andre ting

Hei alle sammen.

Ja så var vi langt uti januar, tro det den som vil. Jeg skjønner aldri hvor tiden blir av. Vinteren har jo bare vært helt fantastisk i år. Vi har hatt det kaldt med masse snø i en hel måned nå. Det har vært sol nesten hver eneste dag. Helt fantastisk, og nesten ikke til å tro. En virkelig kjekk start på det nye året.



Ellers er det liksom litt trist i huset etter at all julepynten er ryddet bort, det synes i hvert fall jeg. Det blir rett og slett litt tomt. Særlig når alle juleblomstene også har sagt takk for seg.



Det har ikke blitt så mye blogging eller blogglesning på meg i det siste, men det håper jeg er forbigående. Jeg har ikke vært i form i det hele tatt, og da er det så som så med blogginspirasjonen. Jeg kjente at det var godt å lage et innlegg igjen nå.

Så jeg viser litt bilder fra kjøkkenhyllen min jeg, men jeg merker at jeg trenger litt farger nå. Tror jeg skal kjøpe meg noen av alle de glade vårblomstene og sette inn i vinduskarmene her i huset snart. 




Disse serviettringene har jeg kjøpt på loppemarkeder hele gjengen. De har fått svingt seg hele julen, for engelen er tussete etter dem. Hun elsker å dekke og pynte bordet. Men de er i grunnen fine når de står slik i hyllen og pynter opp mellom slagene også.




Her er en osteklokke, også et kupp fra loppemarked, den har jeg ikke funnet et passelig fat til ennå, så den får nå bare vente her så lenge.

Ellers så lengter jeg veldig etter våren nå, selv om jeg setter stor pris på både vinteren og årstidene generelt. Det er bare det at det rykker sånn i de grønne fingrene mine her. Jeg lengter etter å kjenne jord mellom hendene og varme fra solen, sånn er det bare.
Heldigvis er det ikke så lenge nå, så kan vi plante både frø og begynne å hente frem pellargoniumene. Inne i hvert fall, he,he. Gjett om jeg gleder meg.



I mellomtiden tråler jeg hagebøker og nyter bilder av alt som kunne vært veldig fint i hagen min.

Det er jo en egen sjarm med kulde og mørke kvelder også. Da er det bare å fyre opp lysløypen (min kjæres definasjon av min omgang med stearinlys) og kose seg med en god bok.

Ønsker dere alle en fortsatt god uke.

Klem fra Lisemoren


16 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
Vad du är duktig på att hekla, så vackra spetar.
Du har även en fin blogg.

Ha det gott
/Maggan

liven sa...

Heisann!!
Kjekt å se deg...men håper du begynner å bli i form Lisemoren!!
Her klør det også i fingrene....og jeg måtte bare ta en pellis opp fra kjelleren !!
Skal lese litt i boken min nå om videre stell!
Ha en fin onsdagskveld :o)

home 4us sa...

Morsomt, slike serviettringer har jeg også. Kjøpte de på loppemarked, hele 12 stykker. Jeg ser at jeg godt kan pusse mine....

Unknown sa...

Hei, skjønner hva du mener med at det rykker i dine grønne fingre... det rykker i mine fingre og, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor, for de er IKKE grønne!! Jeg har planter og blomster i toppen 1 uke, det er helt teit:o)

Mannen i huset syns det er så flott med store grønne planter, jeg kan egentlig spare meg, blir litt -80 talls:o)) Men har nå 3 ganger prøvd oss på en slik "palme" og jeg klarer og få de hengende med hodet og brune blader etter 1 mnd! Hm... kanskje for mye bråk her??

Jaja, gleder meg til våren i alle fall, kan jo se på alt som spirer og gror ute:o))

Koselig blogg du har forressten, jeg kommer snart igjen:o)

Klem Line

Mitt hvite hus sa...

Hei Lisemor...så hyggelig med innlegg fra deg igjen...

uff ikke kjekt når man ikke er i form.. håper formen blir bedre snart..

ja denen vinteren har vært drømmevinteren for meg ... det har vært akkurat slik jeg opplevde den som barn på østlandet... og for min del må snøen vare en stund til..forde at våren kommer ikke enda alikavel.. da er det bedre med snø på bakken som lyser opp...

Nyt hver dag frem mot våren.. drøm , planlegg...og den boken du har er nydelig...


ha en fin dag

klem kerstin

Randi sa...

Ja noen ganger blir blogging ett ork og da skal man ta seg en pause til man kjenner inspirasjonen og lysten til å blogge kommer tilbake.

Farger må man ha på denne årstiden.

Mange flotte kupp du har gjort. Den osteklokken var jo fin!!

ønsker deg en god fredag og en herlig helg med masse påfyll.

klem

lavendel mio sa...

Hei!
Har disse serviettringene jeg også, kjøpt på loppis:) Det blir ikke så mange innlegg fra min side heller.
Har ikke min egen pc, og da har jeg ikke samme ånda når jeg skal lage innlegg, pussige greier, er ikke det samme med lånt pc.
Ønsker deg en fin helg,klem Hanne

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

hei kjære du :) Håper formen blir betre :) Skjønner deg godt at du synest det blir tomt etter at julepynten er vekke. Det er det også blitt her, men eg skal straks finne fram symaskina og sy vårpynt :) Og da blir det med ett, ikkje tomt lengre :) Håper du har nokre fine dagar. Har hatt ei travel tid med bryllup, så no er det tid for å samle energi :) Ønsker deg eit godt nyttår! Godklem :)

oline's skattekammer sa...

Hei, ja nå vil vi ha sol og vår! Var godt i gang her i går, da regna det ikke med måte, men i natt har det snødd 25 cm igjen...Grrrr!Lei av mørke, kulde, bære ved, tine bil o.l. Hehe, er nok et vår/sommermenneske ja!! El hver årstid har jo sin sjarm, og jeg bruker å kose meg i alle, men liker ikke at den vinterbiten blir for voldsom! Har jo egentlig vært lettvindt i år, siden da sneen først kom, fikk den ligge i ro så lenge, men nå er det nok! Uansett, må vel ta det som det kommer i år også, ha en fin torsdag videre!

Monica sa...

Hei på deg Lisemor.

Så kjekt med en hilsen fra deg, og ekstra hyggelig at du likte det jeg hadde strikket til familiens nye prinsesse.

Jeg må si som deg, jeg lengter etter sol og varme nå. Gleder meg veldig til å følge med på bloggen din til våren og sommeren du har en så utrolig koselig have ;)
Ønsker deg en fin uke, og håper snart er i form igjen.

Barbros lille atelier sa...

Hei Gro-Lise ;) Har nettopp vist bloggen din til Barbro( min gode Venninne). Barbro hilser og liker bloggen din veldig godt. Suss og klem fra Mad-ly, din beste jobb venn :)

Lisemoren sa...

Så hyggelig med hilsen fra deg Barbro, huseker deg godt, og fra deg Madly, min aller beste jobb venn (smiler) vi snakkes jo i morgen.

Til alle dere andre skjøne mennesker som har lagt igjen kommentarer her på bloggen min, jeg håper å besøke dere alle snart, pluss komme med noen nye innlegg :)


Klem fra Lisemoren

Randi sa...

Hei håper formen begynner og bli bedre..lenge siden sist nå syns jeg;-)
Ja våren kommer nok den...og i dag er det regn og mildt....så da er den på vei:-)
Flotte saker du viser frem

Ha en fin dag

oline's skattekammer sa...

Innom for å ønske deg en fin helg! Håper at alt står bra til? Savner innleggene dine! Klem!

liven sa...

Hei Lisemoren!
Bloggtørke i vinterkulden??
Håper alt står bra til og må si jeg savner deg!!!

Anonym sa...

veldig interessant, takk