søndag 27. mars 2011

En alvorsprat med vinteren.

Hei hei

I går var det vår her i Bergen, nydelig sol og vårfølelse til tusen. I hagen min hoppet 8 unger på trampoline i 5 stive timer. Bare avbrutt av et kjøleskapraid og en leiteaksjon etter Brunovennen, som i forvirret fryd løp fri som fuglen rundt i hagen og nabolaget som følge av 11 årige gutter som sørger for åpne dører hefra og til evigheten, omtrent.   

Men i dag våknet vi forsyne meg opp til snø igjen. OK bildet er et arkivbilde, det var ikke fult så mye snø som kom, men likevel. Nå holder det med snø her i Lisemorhagen, tusen takk.

Vi tar gjerne sol her vi nå. SOL. Fortrinnsvis med milde vårvinder og lovende plussgrader.


Siden jeg har fått så mange nye følgere, kjempehyggelig, velkommen til dere alle, så slenger på enda et arkivbilde jeg. Slik så det ut her da snøen kom like før jul. Da var det greit nok, vinteren stod for døren og julehytiden var nær.

Men nå er det nok. NOK.

For riktig å vise vinteren at jeg ikke lar meg vippe av pinnen av litt snø har jeg tenkt å dra i gang en storstilt frøplanteaksjon her snart. Jeg som bare skulle så et par sorter har gått på en ny smell i frøavdelingen. Det er også et ganske sikkert vårtegn her hos oss. 

I posten i går kom det dessuten masse frøpakker som jeg vant i fotokonkurransen på Moseplassen. Masse flotte og kjekke sorter som jeg gleder meg til å prøve. Jeg skal vise frø og såplaner litt senere, for akkurat nå orket jeg ikke å ta nye bilder.  


Jeg holder på å lese meg opp om drivhusdyrking, for nå blir det jo snart nye tider her i gården.

Ellers har jeg bestemt meg for å prøve meg på klematis igjen, selv om denne døde forrige vinter på grunn av kulden. Det er viktig å ikke gi opp. Neste vinter skal jeg stå der klar med tepper og føner for å berge den igjennom(smiler).


Fortsatt god søndag ønskes alle.


Klem fra Lisemoren

6 kommentarer:

Hulda sa...

Gratulerer med seieren i fotokonkurransen! Du er en verdig vinner, absolutt! :) Nydelige bilder fra hagen din. Her nord har vi også fått mer sne, men i dag har vi hatt nydelig solskinn. :)

krepsemor sa...

Enig! Nå kan Kong Vinter pakke med seg alle snøfluksene sine, og dra dit pepper`n gror =( Her kom også mer snø, men heldigvis ikke så mye!
Frøgalskapen har ridd meg lenge nå, og jeg er absolutt ikke ferdig med å så! Mye som skal såes i april også. Og når drivhuset mitt blir klart til å brukes, så flyttes mye dit ut! Da blir det ledig plass på planterommet til mer =)
Clematis er vidunderlig vakker, men jeg har også vært uhelig med mine!
Lykke til!

Mitt Landliv sa...

Æsj, SNØ! Nei og nei, jeg bare venter og venter til snøen skal bli borte i hagen din! Gleder meg så veldig til å få se skjønne bilder! :-)

Linda Camilla sa...

Heihei!
Gratulere med fotokonkurransen! :)
Nydelig blogg du har med masse fin inpirasjon og en nyyydelig hage!
Derfor har jeg lagt igjen litt oppmerksomhet til deg inne på bloggen min :)

Klemm lillemy

liven sa...

Ja nå får vi håpe at vinteren er over Lisemoren!!
Selv om det var iskaldt i morges...så ble det jo en nydelig vårdag :o)
Nydelig den klematisen der!
Har lyst på en som heter Miss Batman.....hvit med rosa i midten!

Ønsker deg fine vårdager og gleder meg til å følge med deg utover :o)
Klem!!

lavendel mio sa...

Gratulere, du er en verdig vinner!!
Håper snøen er vekk hos deg nå.
Her er det vår, endelig, så i morgen skal jeg på Plantasjen og handle div gøy til hagen:)
Klem Hanne