torsdag 6. januar 2011

Nyttårsbordet

Hei alle sammen og Godt nytt år.  

Slik ble vårt nyttårsbord i år.

Vi pleier å spise alle måltidene i høytiden i spisestuen, men i år var det bare oss fire her hjemme som skulle spise middag sammen nyttårsaften, så vi dekket på her på kjøkkenet.

Det ble et veldig enkelt pyntet bord. Med grønt,hvitt og litt blått.  Jeg elsker fattigmannssølv og lysestaker kombinert med blomsterbuketter, så det er et litt uvanlig bord til meg å være, men litt ble det jo.

Engelen sørget for rikelig med servietter, det er ikke fest uten at serviettene er brettet på fatet, pluss at noen må stikke opp av glassene mener hun. Det passet i grunnen bra til pinnekjøttmiddagen.




































Nå i høytiden er det ekstra kjekt med den store hyllen vår i vindusposten (selv om vi godt kunne ryddet litt i den) for her er det god plass til pynt og lysestaker. Utenfor har vi fuglerestauranten vår, og det er stadig blåmeis og kjøttmeis innom.

I tilegg har det vært to svarttroster her hele julen som har klamret seg fast i fuglematerne. De pleier aldri å spise her med mindre jeg legger maten på bakken, så vi regner med at det var de 16 minusgradene vi hadde her og all snøen som drev dem til det.


 Vi har brette alle stjernene selv, de er veldig enkle. Dere finner oppskrift her




































Etter en julaften med 16 stykker rundt bordet og masse julebesøk her og der hele julen var det kun oss fire her hjemme til middag på nyttårsaften. Barna begynner å bli så store nå, og med en tenåring som vil være med egne venner er det bare å holde seg hjemme og i nærheten.




































Vi må nok regne med at slik blir det noen år fremover nå. Men jeg synes det er herlig å bare ta det helt med ro her hjemme også av og til. Vi hadde det veldig kjekt. Litt besøk senere på kvelden fikk vi også da.

Vi ble uansett godt fornøyde vi.




































Vi har pyntet overalt med stikkeskene vi pyntet og stjernene vi brettet denne julen. Kulene her er gamle og koselige minner. Mange av dem er etter min farmor og farfar og jeg husker at de hang på treet deres da jeg var liten. Siden mine trær har en lei tendens til å velte, sukk, og i grunnen lever travle og litt utsatte liv inni huset mitt, får ikke disse kulene henge der. De må tas godt vare på. I år har de pyntet opp på kjøkkenet.




































Jeg har ikke hatt kapasitet til å blogge så mye i det siste, så i år har jeg ikke vist mitt julepyntede hus. Så her er de julebildene som kommer herifra i år (tror jeg, smiler, man vet jo aldri helt).




































Vel nå er julen over og juletreet ryddet ut igjen for denne gang, det er synd det går så fort.
Her er evalueringen den samme hvert år. Neste år skal jeg begynne mye tidligere !!!!!!!!

Klem fra Lisemoren

6 kommentarer:

liven sa...

Så flott pyntet bord hos deg Lisemoren!!
Lekkert!!
Ønsker deg et godt nyttår....og nå ser vi mot lysere tider :o)
Klem!!

Trinola sa...

Herlighet så vakkert !
Så morsomt og se at du også har gamle julekuler maken vår :O)
--Godt nyttår ;D----

lavendel mio sa...

Ååå for et nydelig dekket bord!!
Ønsker deg godt nytt år, og takk for koselig blogge år, gleder meg til å følge deg i 2011:)
Klem Hanne

Randi sa...

Nydelig nyttårsbord...enkelt og fint pyntet.!

Nydelige julepyntet resten også:-)

Kos deg med helgen

Husfruen of Hilltop House sa...

Nydelig bord! :-)

Selskapsdamen sa...

Vakkert nyttårsbord, akkurat slik det skal være på årets siste dag. Med hvitt, sølv og stjerner!