mandag 9. november 2009

Rapport fra hobbyverksted og bloggtreff :)

Som dere ser på bildene her i dag har jeg hatt en liten hobbykveld for meg selv. Jeg hadde foreldrene mine på besøk i dag, veldig hyggelig. Så kom min niese, som er flyttet hjemmefra, oppom meg siden hun var hjemmom, og da ropte vi opp resten av gjengen også. Min mor stekte lefser til alle sammen på kjøkkenet mitt, og det passet bra så kunne hun samtidig beundre min nye reol, he,he.





Niesen min er en jente som får ting gjort, og da hun hørte om mine pynte lys planer sa hun kom igjen vi prøver det med en gang. Dermed var vi gang, det tok halve kvelden, for vi fikk ikke kontakt med skriveren. Men min greie, snille svoger ordnet opp, han er dataekspert og fikset den biffen. Takk og pris.



Min mor hadde også tatt med seg sin pc, for hun fikk ikke snudd bildene, noe min svoger også fikset. Kjenner du at det begynner å klø på ryggen din nå? lurte min mor på da alt var gjort. Jeg er helt sikker på at det snart kommer til å vokse ut englevinger der nå!. Han har i hvertfall en engels tålmodighet, det er helt sikkert. Men dermed ble det lyspynting på meg, og på bildene her i dag kan dere se hvordan de ser ut.






Jeg har fulgt anvisningene som jeg har lest på flere blogger her inne, og rett og slett skrevet ut bilder på et vanlig ark og så strøket det på lyset. Man legger bare litt bakepapir mellom papiret og strykehjernet, akkurat som når man stryker perler for barn. Jeg synes det var artig. Jeg valgte å bruke sommerbilder, selv om jeg godt kunne brukt julebilder. Det er jo ikke jul ennå. Jeg elsker å lage ting, og skulle gjerne vært med på en julemesse. Men kanskje jeg får lage min egen lokale sammen med min mor. Vi får se.






I går var jeg på bloggtreff og det var så morro. Spennende å treffe dere andre og få et fjes og en stemme på dere. Noen så akkurat ut slik jeg hadde trodd, mens andre var helt annerledes, (smiler). Det var jo ganske artig. Praten gikk lett, for det var mange hyggelige damer der. Jeg pratet nok litt ekstra med de jeg har hatt mest kontakt med her inne, det føltes nesten som om jeg hadde kjent dem lenge, men det ble da noen nye bekjentskaper også.





En av de andre damene syntes jeg så så kjent ut, og etter litt prat viste det seg at hun hadde jobbet på det samme stedet som jeg hadde sommerjobb for 17 år siden. Verden er jammen liten. Det var damene fra Ofelia, på Askøy, som hadde invtert til bloggtreff, og jeg er kjempeglad for at jeg gikk. Hele butikken var nydelig julepyntet, og de hadde masse fint.


Jeg kjøpte mye dill dall og noen julepresanger. Kommer til å vise det litt etter litt her på bloggen etterhvert som jeg bruker det. Jeg fikk ikke tatt et eneste bilde, det er jo en skam. Jeg ble så opptatt av alt det andre at jeg rett og slett glemte å ta frem kameraet, hva gir du meg for det, er det mulig. Men koselig var det ihvertfall. Deilig mat og koselige damer som drev butikken. Jeg kommer nok til å ta turen ut dit igjen flere ganger.








Jeg dro rett fra bloggtreff til lørdagskos med begge søstrene mine og alle ungene våre. Vi samlet oss i et hus denne lørdagen, for alle mennene var på julebord. Etter en deilig kvelds fikk jeg en total make over, nesten da, he,he. Jeg har fremdeles samme farge på håret, men jeg ble klippet, nappet og sminket etter alle kunstenes regler. Skulle nok gått her før jeg gikk på bloggtreff. Det var herlig å fornye seg litt.


Ønsker dere alle en deilig ny uke. For meg blir den knalltravel, med masse foreldresamtaler, men jeg rekker sikkert en tur innom blogglandia likevel. Sånn for rekreasjonens skykld, he,he.

Klem fra Lisemoren






16 kommentarer:

Anita fra hjerterommet sa...

Ja veldig hyggelig treff lisemor!!

Jeg har fått lastet ned programmet du anbefalte og har klart å ta det i bruk. Den nye headeren min er laget ved hjelp av dette programmet, så takk til deg!!

Lekre lys du har laget,og så fint det var med bilder fra din egen hage. Virkelig persolige lys! :)

Mitt hvite hus sa...

Heisan Lisemor... så utrolig hyggelig å treffe deg...
Jammen har du hatt en aktiv helg kjønner jeg... kjenner gjerne ikke igjen deg nå etter make overen.hihi... godt å få fornyet seg lit...

Så skjønne lys du har laget da... ja julemesser er koselig... du får lage et i nabofeltet ditt.

jeg skal på julemesse her i mitt nærmiljæ.. velkommen hvis du vil...

Ønsker deg en fin uke..
klem kerstin

@afjo72 sa...

Så fine lys :) Godt å ha slektninger med datakunnskap!

Ønsker deg en fin uke :)

Merethe sa...

Du så nydelige lys du har laget. Og det med helt vanlige kopiark?
Ja det fikk jeg lyst å prøve. :)
Høres koselig ut med bloggtreff og samling med søstre. Ønsker deg en flott uke.

Anne sa...

Så vakre lysa var!
Ha ein herleg dag:)
Klem www.anneskaar.com:)

Lunalei ;-) sa...

Lysene ble flotte - og så synes jeg det var så fint at du hadde brukt bilder fra egen hage!!!
Skal også prøve meg på dette, men det får bli med julemotiv på et juleverksted!
Håper uka blir bra - selv om du har det travelt!
Klem fra Lunalu

Vivishagerom sa...

Så flotte og fine lys. En perfekt julegave til noen som har alt.
Høres ut som at du har hatt en perfekt helg. Håper også du får en super fin uke.

liven sa...

Hei Lisemoren og takk for sist!!!!
Utrolig kjekt å treffe deg....vi har jo "snakket" masse sammen her inne!!
Så fint det var med disse bildene på lysene! Så kan du sitte å mimre og tenke på hagen din i vinter !!
Ønsker deg en fin uke :o)

Sissel Olin sa...

Så utrolig fine lysene ble!

Har selv prøvd å stryke servietter utenpå lys, men aldri med bilder fra vanlige ark. Det må jeg jammen prøve en gang:)

Fikk nesten lyst å hive meg rundt å lage noen selv jeg nå!:)

Ønsker deg en fin mandagskveld!

Stor klem fra Sissel Olin


Ps. Linker deg på bloggen min jeg:)

Monica sa...

Hei på deg, ja det var et veldig hyggelig treff. Jeg titter innom bloggen din for første gang, her kommer jeg garantert tilbake! Forelsket meg helt i hagen din, legger deg til listen min. Lekre lys du har laget også, virkelig personlig.
Ha en strålende uke.

oline's skattekammer sa...

Hei igjen, du har nok hatt en kjempehelg ja! De lysene dine ble bare så fine da!! Har lagd flere lys, men bare med serviettdeco! Så kjekt med et slikt familiemedlem som kan brukes til alt!! Kos deg videre i førejulstiden, den går bare så alt for fort, snart må nok kosen byttes med "julestress". Men bevares, koser meg med det også, da, men har en del sånne "må gjøres!!" ting, som ikke alltid er like festlig! Men men.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Uææææ... no ska æ finn fram lysan å printern tvært... for dette var jammen flott... å så grei forklaring du gir... så skulle det gå...
Bruker Picasa 3 æ å, men har ikke klart å få til en slik montasje - eller ikke prøvd, heter det vel... men klart d...jippi...
Den hjertekortholderen kjøpte jeg på KID for ca 2 uker siden...

Ha en super dag og uke, æ ska finn strykejernet........

A Seaside House sa...

Så fine de ble, en god ide til juleverkstedet dette her, når vi kommer så langt:)

Ha en riktig fin dag!

Rosemary and thyme sa...

Takk for sist!
Det var så koselig på lørdag.
Kjekt å treffe bloggerne.

Du var jammen heldig som fikk full makeover etterpå. Det må ha vært herlig!!!

Syntes du har en flott blogg, med masse fine innlegg. Stikker nok innom igjen!
Ha en fin dag!

Ane"s Verden sa...

Så utrolig fine lys, vil nok prøve det samme selv. Men hvordan blir motivet når lyset begynner å brenner nedover? Er det bare å stryke papir på?

MariMaja sa...

Hei!
Nydelig blogg og masse inspirasjon å finne hos deg!
Kommer tilbake;)
Natta