mandag 9. august 2010

Små loppefunn pynter opp i hus og hage

Hei alle sammen. Nå er det den travleste tiden på åeret både på jobb og her hjemme, men jeg sniker inn et lite innlegg i full fart.

Dette bildet synes jeg ble så nydelig. Det er en bukett med stauder fra hagen, og en bøtte jeg kjøpte på et loppemarkede i fjor.

Jeg kjøpte en hel haug av disse pottene, i krem og brun. Jeg bruker dem til alt mulig. De er veldig dekorative. De var faktisk helt nye da jeg kjøpte dem, og jeg fikk dem for en slikk og ingenting. Kjempegøy.

Denne våren har ikke hagen min fått den oppmerksomheten den fortjener, og det er i grunnen synd. Jeg har riktitignok fått alle pellargoniuemene mine opp å gå, de hvite trekkene er kommet over møblene og det er forsåvidt greit i inngangspartiet. Men ikke så sånn som jeg har pleid å ha det. Alle erteblomststaudene, klematisene og to av rosene som jeg har hatt i krukker i inngangspartiet frøs ihel nå i vinter, og det er et stort tap. Det er heller ikke samme susen her nå som ikke det er så mye oppover veggene. Men nå begynner det likevel endelig å bli litt frodig, så nå skal jeg ta nye bilder og vise dere snart :)

Nyt sommernatten



Klem fra Lisemoren 

6 kommentarer:

liven sa...

fniiis....ønsker meg en litt nye modell enn denne da!!! Kanskje jeg slår til...har virkelig lyst å lære å sy!!!
Har ikke fått vært så mye i hagen i år heller...
koselige loppefunn...nå er det snart tid for loppiser igjen...positivt selv om det betyr høst!!!
Ønsker deg en fin uke Lisemoren...og slit deg nå ikke ut!!!

Karna sa...

Jeg har fått gjort litt i hagen, og har luket litt hele tiden så jeg slipper de store skippertakene...og ikke minst har jeg fylt på med stein og bark så det ikke blir så mye luking fremover...da nytes blomstene bedre...

Kjempe fine potter og vakre bilder...

Mitt hvite hus sa...

Heisan...

jammen litt av et varp med alle disse bøttene ...

kjenner akkurat på det samme som deg... har ikke fått gjort det jeg ville i hagen... tenket å gjøre en liten innsats nå frem over slik at det er klart til neste år,...


men det har jo ikke vært det store været heller da..

Ønsker deg en fin uke o=)

klemmer =)

Randi sa...

Hagen min har blitt invadert av åkersnegler...aldri har jeg sett sånne mengder med snegler....og jeg som ikke har skjønt hva som har plaget plantene mine i år....men nå har jeg gått til krig mot dem...så nå skal de bare passe seg:-)

Kos deg med dagene...sensommeren er også en herlgi tid.
klem

RoseSommer sa...

Så kjekke bøtter. Gleder oss til bildene som kommer (snart?).

Anne (Moseplassen) sa...

Her er det erteblomster i år, for første år egentlig (hadde i fjor, men de ble så stusselige grunnet vannstell at de ikke teller).

Nydelige potter forresten, Så morsomt kupp å gjøre :D