tirsdag 30. juni 2009

SOMMERFEST del 3 : Natt i Lisemorhaven

Da det begynte å bli mørkt og natt kom virkelig lysene til sin rett. Da blir stemningen litt magisk, det har jeg alltid syntes. Men ikke så enkelt å ta bilder av.
Fordelen med slike telt er at man holder kulden og myggen ute. Her ute satt mange av gjestene til de skulle gå. Jeg har fortet meg å ta litt bilder mens det ikke er folk her.
Fremdeles har bordet det sommerlige preget, til tross for mørket.




Også inne ble det tent lys. Hvis noen tror det er bukettene fra bordet ute som står her, tar de feil. Jeg plasserte slike buketter over hele huset. Jeg har ganske mange vaser. Jeg kjøper dem når jeg kommer over et salg, gjerne to-tre like vaser i slengen.






Det er ikke så lett å ta bilder i mørket, og dette ble litt lyst syns jeg. Men det var nå for å vise litt frahuset også. Jeg hadde i grunnen pyntet og endret litt inne, men det lot seg ikke gjøre å ta bilder her uten å få masse gjster med, he,he. Ble litt travelt akkurat i innspurten, for sånn er det her hos oss, vi jobber best under press. Men la oss gå ut igjen.





Det ble sølt både det ene og andre på duken, men jeg skifter ikke duk midt under festen. Jeg syns det er sånt som man må regne med. Men jeg prøver alltid å holde bordet ryddig, for da syns jeg det er litt sus over det hele kvelden likevel.



Her er det et bord mindre enn tidligere på kvelden, derfor står dekorasjonene litt tettere.




Tidligere på kvelden brukte vi disse små skålene (rimelig fra ikea, slik at man kan kjøpe mange mange) til å ha fruktskall og annet rusk som skulle kastet. Etter en rask opprydding tok jeg vann i dem og nappet en blomst rett fra bukketten på bordet og puttet oppi. Sammen med et telys, som flyter like godt som flytelys, ble det en liten lyslykt i seg selv. Slike gjør seg veldig godt på lange bord syns jeg.
Jeg brukte slike små skåler på muren utenfor gatedøren også. På terassegulvet og i trappen hadde jeg glasslykter og sinkfat med lys og blomster, som var det siste gjestene så da de gikk. Men det fikk jeg ikke tatt fine bilder av, desverre. Jeg skal prøve å vise det en annen gang i sommer, for det ble virkelig veldig fint.




Det blir jo ikke skikkelig mørkt på denne tiden av året, og mens vi satt og koste oss ble det plutselig lyst igjen. Sånn kan det gå når en har det hyggelig.


Slik så det ut utenifra.



Staudene står så fint nå, og særlig de hvite lyser så fint opp i nattemørket.



Dette er opp og ned til min søster stien. Mange av gjestene er jo i familie med oss begge og parkerer derfor nede hos henne når det blir mange biler, og kommer så denne veien opp til meg.



Da lysene var brent ned hadde de fleste gjestene også sagt takk for seg. Men tre av vennene våre var så opplagte at vi ble sittende i teltet og prate hele natten. Slik fikk vi sett en vakker soloppgang. Da vi la oss var jeg ikke trøtt i det hele tatt. Men, vi var glade for at barna var "satt bort" hos familie, slik at vi kunne sove så lenge vi ville. Det kan jo være greit når en legger seg om morgenen.

Velkommen igjen


14 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

For noen fantastiske helrige stemningsbilder fra sommerfesten...Ikke alltid like lett å ta bilder om kvelden...men du har klart å få med den skjønne stemningen lysene gir...


takk for en fin nvandring i fest lokalet ditt=)

Klem Kerstin

Randi sa...

Helt utrolig flotte fest du hadde laget!! du er hjertelig velkommen hit å fikse en sånn for meg også...hihihi
Jeg har kost meg med innleggene dine om denne planleggingen....fikk mange gode ideer...takk for at du deler de med oss.
Og flotte bilder som viser den fine stemningen du har laget.

Ha en fin dag

Lunalei ;-) sa...

Så vakkert! Så utrolig fint og stemningsfullt!!!

- og tipset med skål til skall og rask, som lett lar seg omgjøre til skål for flytelys (telys!!! har jeg aldri tenkt på at det gikk an!!! smiler!!!) og bare putte oppi en blomst fra bukettene. så enkelt - så genialt!!! Takker og bukker!!!

Klem fra Lunalu

Ragnhild / Wallas Verden sa...

For et flott bord. Så mange søte blomsterbuketter. Skikkelig stemningsfullt. Så flink du er. Tipper jestene koste seg skikkelig her. Ikke ofte en ser så fint og romantisk pyntet partytelt.

Og bildene er stemningsfulle og fine. Ser at de er tatt på kvelden, og kveldstemningen kommer så fint fram.

Ønsker deg en deilig sommerkveld min venn.
klem:)

Nina i Paradiset sa...

Så innmari flott bildene med stearinlysene var!!!
Leide dere telt, eller har dere kjøpt...?
(lyst på ett sånt selv)
Så kjempeflott ut hele greia, men dessverre var jeg ikke invitert!
*Gliser!*

Klem!

Magdalena sa...

bare vakkert og eventyrlig...
sommerklem, many***

liven sa...

hei!!
så nydelige stemningsfulle bilder fra hagefesten din!!
her må det ha vært koselig å være!!
ha en fin torsdag...og nyt det fine været!!

Merethe sa...

Du så stilig og stemningsfullt du gjorde det til festen. Vakre bilder. Tusen takk for at du delte det med oss. :) ha en god torsdagskveld.

Himmel & Hav sa...

Så vakkert, sukk...
Skulle gjerne vært gjest jeg, synes det er så hyggelig å få komme til noen som har gjort seg så mye bry for min skyld:)

Henriette sa...

For ein lekker oppdekning til fest!!! Det r jo som tatt rett ut av eit blad. KJEMPEFLOTT rett og slett! Jammen er du flink!

Støttar ideen om ein lekker gryterett so kan gjerast klar på førehand. Det er så utruleg kjedeleg å få gjester, og så tilbringe halve festen på kjøkenet. Tipset med salaten i posar på førehand er herved notert, og kjem garantert til å verta brukt;)

Frøa eg fekk av deg vart sådd før avreise, og spirte som berre det medan me var vekke, men rett før me kom heim hadde Iberiasnegelen fest i blomepottene:( Men eg håpar nokre kjem seg!

Ha ei flott helg i sydenveret:)
Klem:0)

lavendel mio sa...

For noen herlige stemningsbilder!
Ønsker deg en herlig sommerhelg,klem:)

LYKKEBO sa...

For en stemning! Kjempe flotte bilder! Du har vært kjempe flink!!Klem

Millygarden sa...

Jösses vilken vacker sommarfest ni har haft! Så fint dukat att jag svimmar här bakom datorskärmen! Så vackert!

kram Marina

h.espe sa...

Åh, så herlig sommerfest - der skulle jeg gjerne ha vært :o) Helt nydelig du hadde pyntet!!!

Er nok ikke bare du som er litt til og fra på bloggen - merker at aktiviteten ikke er veldig stor, selv om det jo alltid er noen som holder koken.. ;o) Selv er jeg ganske slakk, men det vil nok komme et innlegg i ny og ne....

Ønsker deg flotte sommerdager fremover!

Goklem fra Hildegunn